Den faldne engel

Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen
Forlag: Høst & Søn
Originaltitel: -
Sidetal: 293
Serie: Nr. 5 i serien "Den store Djævlekrig"


Det er halvandet år siden, Filip tog endeligt afsked med Helvede og vendte tilbage til livet på jorden. Men Filip er ikke længere den, han engang var. Han føler sig mere ensom end nogensinde - ensom og vred. Men en dag sker det, der ikke længere burde kunne ske, og Filip hentes atter tilbage til Helvede. Ikke af Djævelen denne gang, men af Gud selv...

Den store Djævlekrig har taget en spændende drejning. For det første fordi Kenneth Bøgh Andersen havde afsluttet serien. Krigen var slut og Filip var hvor han skulle være.
Men Kenneth følte der var nogle bibelhistorie han stadig gerne ville fortælle, og ideer om Filip blev ved med at komme frem. Og det har resulteret i den femte bog i serien.

Da jeg læste at der kom en femte bog i en egentlig afsluttede serie, der var jeg meget nervøs. Både på Kenneths vegne men bestemt også på seriens vegne. Det er så farligt at starte en serie op igen, som er afsluttet, og det kan gå meget galt.
Efter at have snakket med Kenneth til blogger-brunch den 12. september, omkring bogen, der blev jeg bare endnu mere spændt og nervøs. Jeg har læst serien 4 gange og hørt den på lydbog 2 gange, og jeg elsker den endnu mere for hver gang(!), så da jeg startede på bogen rystede mine hænder nærmest.
"Nogen gange tror man, at en historie er slut, og opdager, at det er den langtfra" Citat fra Den Faldne Engel af Kenneth Bøgh Andersen
Historien er ikke slut! Langtfra!
Kenneth beholder sin lækre stil, den sorte humor og alt det mørke i Helvede.
Jeg var fyldt med et had hele gennem i bogen - ikke fordi jeg hadede bogen, tværtimod! Jeg følte sådan med Filip, og alle hans tanker og følelser var som en del af mig.
Denne bog er en utrolig god og en gennemført forsættelse til Den store Djævlekrig, og jeg kan da godt afsløre at der er en del overraskelser igennem bogen!
Jeg vil ikke sige andet, end du skal læse den. Og har du ikke læst serien endnu; SÅ TA' OG KOM IGANG! Jeg vil dog hel klart anbefale at læse serien igen, hvis det er længe siden du har læst de fire første bøger, inden du går igang med den femte bog.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

  1. Fedt! Jeg skal helt klart læse bogen - eller måske nærmere høre den, for jeg tror, jeg kaster mig over lydbogsudgaven i dette tilfælde. Oplæsningen plejer nemlig at være fremragende :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Kenneth gør det super godt med oplæsningen. Skal også ha fat i lydbogen :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag