Min kamp

Hvert femte dansker rammes på et tidspunkt af angst af en eller anden form. Social angst er nok en af dem de fleste kender.

Jeg har haft social angst i nogle år efterhånden, og jo mere indlukket jeg var, jo mere angst fik jeg. Bare tanken om at skulle være sammen med 5 / 20 / 50 mennesker, at skulle møde nye mennesker (uanset antal), at skulle være sammen med en jeg ikke havde set længe, at måske komme til at røbe en lille smule angst via. sved, almindelig nervøsitet eller rødme (mere end normalt) var forfærdenligt! Og når man er bange for noget, jamen så er det jo klart at man ikke opsøger det! 
Men det er jo bare det bedste at gøre.

Hvor vil jeg hen med det? Jamen jo længere i min behandling process jeg er nået, jo mere modig er jeg blevet. Jeg har f.eks. oprettet min egen bogklub i Middelfart - og i er velkommen! Bare skriv til mig :) Jeg har fået skabt nye relationer i skolen. Jeg er ikke nær så bange for at møde nye mennesker, nok mere bare spændt og lidt nervøs på den gode måde. Jeg har brændt nallerne en enkelt gang her i sommers, men har bare taget det til mig og håber at lære af det frem over. 
Alt det har gjort at jeg i dag har været i København til bloggerbrunch.
10 bloggere (inkl. mig selv) og to vindere på Facebook blev inviteret af Rosinante & Co. til bloggerbruch i anledning af Kenneth Bøgh Andersens nye bog, der udkommer på tirsdag. 
Jeg var ikke i tvivl om at jeg rigtig gerne ville af sted. Først var der et penge problem (SU giver ikke ret meget plads til de store fornøjelser), og da det var løst, så var det jo egentlig bare at sige ja. Og det gjorde jeg - på trods af at jeg ingen ide havde om hvor mange der kom og hvem (udover Kenneth). 

I onsdags gik det så op for mig at det var i dag jeg skulle af sted og der begyndte jeg så småt at gå i panik hehe. Men fik det heldigvis under kontrol ret hurtigt, og derefter kom Kontrol Sanne og tog over. En liste blev lavet over hvad jeg skulle have med og huske, gaderne i København blev skrevet ned så jeg præcis vidste hvor jeg skulle gå hen og Google Street View blev flittigt brugt flere gange, for at se hvad bygningen så ud som. Jeg var forberedt på alle mulige måder jeg kunne være, og det gør at jeg kan kontrollere min angst og ikke gå i panik. 

Dagen er også gået rigtig godt. Jeg har været nervøs, spændt og nok meget stille af hvad jeg plejer at være, men jeg klarede mig igennem Københavns gader, hilst på 9 andre bloggere og 2 heldige vindere, og nu sidder jeg og er ret brugt. En masse energi har været på sit yderste de sidste par dage, og det kan helt klart mærkes nu. Men jeg er så stolt af mig selv!
Det, at jeg har gennemført dette, gør at jeg har endnu mere lyst til at gøre det igen, og evt. tage på bogmesser - som jeg mange gange har overvejer, men ikke ture alene. 

Jeg kan og jeg vil! Jeg vil frem ad og på trods af at jeg har en masse modgang i øjeblikket, så er jeg glad og har det godt :D
Støt EN AF OS og gør psykisk sygdom til et mindre tabu!
SNAK OM DET - Det forsøger jeg at gøre!

Kommentarer

  1. Hvor dejligt at du kom afsted, på trods af angsten og nervøsiteten.
    Angst er noget så grumt, men det er nemlig bare så vigtigt, at tage skridtet videre og udfordre angsten lidt. Det er stærkt klaret af dig! :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag