Hvid død

Forfatter: Karin Slaughter
Sidetal: 448
Forlag: Hr. Ferdinand
Serie: Nr. 6 i serien om Sara Lindton



Citat: Så forstod hun. Panikken sendte en strøm af adrenalin op til hendes hjerne og skar igennem tågen; skar lige ind til hjertet.
Lighterbenzin. Koppen havde været fuld af lighterbenzin. Han havde hældt det ud over hendes krop. Hun var gennemblødt - dryppede våd af benzin.


Kort referat:
Lena Adams har brugt det meste af sit liv på at stikke af fra sin fortid. Hun har ikke andet end dårlige minder om sin fødeby Reece. Nu har hun skabt sig et nyt liv som politikommissær i Heartsdale, flere hundrede kilometer væk, men intet har kunne forberede hende på det kaos, der eksploderer omkring hende, da hun tvinges tilbage til sin fødeby.
En brutal moder har efterladt en ung kvinde maltrakteret til ukendelighed. Og Lena er den eneste mistænkte.

Citat: Sara sagde: "Jeg troede hun var på ferie."
"Der har været en eksplosion", svarede Jeffrey. "Hun er indlagt."
"Er det alvorligt?"
"ja", sagde han og rystede på hovedet som om han ikke kunne begribe hvad han havde hørt. "Hun er blevet anholdt". 


Lenas chef, Jeffrey Tollliver, og retsmediciner Sara Lindton dukker hurtigt op for at bistå Lena, men snart står det klart, at de alle er havnet i et spind af hykleri, løgne og rå vold. De er nødt til at finde frem til sandheden for morderen slår til igen.

Kommentar:
Jeg manglede virkelig noget i den her bog, og jeg har rigtig svært ved at beskrive præcis hvad det var.
Når jeg tænker over det så er der rigtig meget spænding og der sker rigtig meget som holder din interesse hele tiden. Du får rigtig meget af Lenas historie, og 90% af det du ved allerede, ændre sig fuldstændig i løbet af bogen.
Som sagt ved jeg ikke helt hvad det er, men jeg synes ikke den fangede mig så meget som de andre i serien. Dog må jeg sige at slutningen tager en hver med storm! Jeg var bestemt ikke forberedt på de sidste 2-3 sider! Det overraskede mig virkelig at Karin Slaughter har valgt at ændre historien 100 grader!

Citat: En bombe. Nogen havde anbragt en bombe i deres postkasse.
"Jeffrey!" gispede hun og sank ned på knæ ved siden af ham. Der var metal overalt, flænsede breve dalede ned omkring dem.


Men jeg vil stadig holde en lille pause med hende, inden jeg går videre med de resterende bøger i serien. Men læses skal de da bestemt :D

Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag