Skyggesider

Titel: Skyggesider
Forfatter: Christina Bonde
Forlag: Tellerup
Sidetal: 278
Serie: -

Tricias tvillingesøster har begået selvmord.
Forældrene taler ikke om det, eller om den spiseforstyrelse Tricia har levet med siden barndommen.
I et forsøg på at flygte fra virkeligheden finder Tricia trøst i fantasier om en mand.
Fantasierne udvikler sig til drømme, og da en mystisk flaske dukker op og drager hende med velvære, trækkes Tricia længere og længere ind i en parallel opfattelse af virkeligheden.
Flere unge kvinder begår selvmord omkring hende, og snart må Tricia sande at det livstruende mareridt har diabolske rødder i hendes egen barndom.


En mere forvirrende fantastisk spændende bog, skal man lede længe efter!
Jeg havde slet ikke forestillet mig hvordan den her historie kunne udvikle sig, og selvom jeg synes den var meget forvirrende, så er det bestemt på den gode måde. Tricia aner ikke hvad der sker med hende, og netop derfor er hele historien utrolig forvirrende, for det ved du som læser heller ikke. Er det drømme eller er det virkelighed? Sammen med Tricia aner du det ikke.
Tricia er en utrolig sød karakter, og jeg kunne meget godt forholde mig til hende. Hun lever et liv, som hun egentlig bare er faldet ned i helt hjælpeløs.
Steven irriterede mig hele vejen igennem! Hvis det var min mand, så havde jeg nok råbt højt 😆 men på trods af det, så passer han sammen med Tricia og så var han knap så irriterende til sidst 😄

I og med at du som læser, ikke har nogen ide om hvad der foregår og hvordan det hele hænger sammen, så er der et utrolig godt flow i historien, og jeg sidder tilbage og tænker at der var en masse hints på vejen som jeg overså fordi jeg ikke kunne se mig ud af historien. Jeg er sikker på at hvis jeg læser den igen nu, så er der mange små ting der giver utrolig meget mening. Og det er fandme det der gør en historie god!
Jeg elsker hele ideen! Og er faktisk ret nysgerrig på hvordan Bonde har fundet på historien.

Miljøet er et du kender til, og er noget du rent faktisk kan forholde sig til. Der er ikke noget med et stort slot eller en vampyr der pludselig kommer forbi. Det er et ganske almindeligt hus og by, og nogle ganske almindelige problemer.
Det gør også at du nemt kan forholde dig til Tricia og hendes omgivelser. For hvem vil ikke hjælpe ens veninde der opfører sig, som Tricia gør?

En god og medrivende bog, og selvom den er forvirrende, så er den stadig til at finde rundt i, og så spændende at du ikke kan ligge den fra dig!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag