Er du okay, Nanna?

Titel: Er du okay, Nanna?
Forfatter: Anika Eibe
Forlag: Tellerup
Sidetal: 238 (e-bog)
Serie: Er du okay-serien, men kan læses uafhængig af de andre
Udkommer: 10. november 2017

Jeg er usynlig.
Ingen lægger mærke til mig mere.
Før blev jeg kaldt Yverhøj og Hængepat.
Nu bliver jeg ikke engang set længere.
Ingen ser mig.
Ikke andre end Leon.

Nanna er ensom.
Efter Maria har fundet Daniel, er det som om der ikke er plads til Nanna længere.
Men så kommer Leon. Sjove, søde Leon der virkelig er forelsket i hende. Det har ingen nogensinde været før. Men der er noget ved Leon der ikke helt er som det skal være, og det gør Nanna bange...


"Ensomhed stinker"
Bogens første ord - og de er sande. Alle os der har ensomheden tæt ind på os, ved hvor meget den stinker. Også er det lige meget om du er 16 eller 43 år. Det stinker!

Jeg er ret vild med Anikas bøger fordi de tager utrolig mange gode emner/tabuer op, og behandler dem på et forståeligt niveau. Det der er endnu mere fantastisk, er at hun skaber nogle karakterer vi kan relatere til, og beskriver alt så realistisk at følelserne strømmer ud fra siderne.

Netop denne bog har været hård at bide, fordi jeg netop selv kæmper meget med ensomhed i min hverdag, og hver enkelt ting Nanna har følt eller føler nu (for hun findes i os alle i mindre eller større grad) er beskrevet som jeg selv sad og tænkte det. mange af Nannas tanker har jeg også haft da jeg var teenager, og bevares også i voksenlivet. Men selvom den har været hård, så fløj jeg også igennem den. Fra jeg åbnede den og læste de to første ord, til det allersidste, var jeg slugt og sidder tilbage med en følelse af ikke at kunne slippe Nanna.

Historien er utrolig velskrevet og synes den tager fat om mange ting, som de foregående, som virkelig er vigtigt at snakke med sine børn om, når de når den alder. Sproget er flydende og levende, og den har virkelig rørt mig!
Jeg glæder mig til flere "Er du okay" bøger, og tvivler på jeg kan få nok af dem.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag