Provinspis

Titel: Provinspis
Forfatter: Ditte Wiese
Forlag: Carlsen
Originaltitel: -
Sidetal: 228
Serie: -


Ida slås med bøhlandsblues og provinsidioter. 
Hun vil bare væk. 
Men hvordan slipper man fri, når der er meget at kæmpe imod: familie, venner, fyre. 
Og ikke mindst sig selv. 
Nogen gange er man nødt til at tage en omvej for at slippe ud


En stærk realistisk historie.
Ida keder sig og er for at sige det mildt en kælling når det kommer til andre mennesker. Hun gør hvad det passer hende og tager hvad hun vil have.
Hun vil væk fra hullet og venter bare på den skide studentereksamen er slut, så hun kan komme videre og væk fra Danmark.

Historien er rå og lige på. Der er ikke så meget bullshit og det er ikke pakket ind på nogen måde. Jeg elsker det. Sex scenerne er med til at styrke historien, for de er som de er, og bliver beskrevet som sex er. Ikke noget med at hoppe pænt over, men en masse beskrivelser.

Jeg sidder og forestille mig hvad der sker efter sidste side - og der kan ske utrolig mange ting! Jeg ved ikke hvilken version jeg helst vil have Ditte har tænkte sig, da hun skrev sidste side.

Jeg elsker historien og al den ærlighed der er i den. Det er en ungdomsbog der slår benene væk under dig og om at komme ud på en omvej der ikke var meningen.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag