Bedre

Titel: Bedre
Forfatter: Carey Heywood
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium books 
Originaltitel: Better
Sidetal: 280
Udkommer: Juni 2019


24-årige Aubrey Kline skal på jordomrejse, hvilket er fantastisk. Men Aubrey er nervøs. Det var egentlig hendes afdøde moster Allys ide at rejse Jorden rundt. Men nu er det op til Aubrey at se de steder, hendes moster aldrig nåede at besøge, og få en god rejse på trods af sorgen. Og måske lære at stå på egne ben. 
Adam Burke bor i New York og arbejde freelance som fotograf, men han lever for at rejse. Da han får mulighed for at få betalt en rejse rundt om Jorden, siger han ja med det samme. Det eneste problem e bare, at han skal ledsage Aubrey, og at han derfor ikke rejser alene denne gang. 
De har ingen chance for at gemme sig for hinanden på turen, og Adams tendens til at være overbeskyttende irriterer Aubrey grænseløst. Vil deres førstehåndsindtryk være for stor en forhindring, eller vinder sommerfuglene i maven, de stjålne blikke og tiltrækningen? 



Nogen overraskelser? Nej det synes jeg ikke. Kedelig bog? På ingen måde! Selvom det er tydeligt hvilken retning historien tager, så er det en historie fyldt med liv, sorg og glæde. Den er fyldt med bekræftelse og hvor vigtigt det er at leve i nuet, og ikke altid vente til det mest fornuftige tidspunkt.
Jeg nød virkelig Aubreys historie. Både da vi lærer Ally at kende og mister hende. Sorgen går igennem alle siderne, og slutter ikke da hun dør.

Allys historie fortsætter sammen med Aubrey, og det gjorde mig meget nervøs for at det blev for plat og nedtrykt. Men tværtimod er det med til at løfte hele historien op, og Aubreys rejse.
Adam er lige så irriterende og overbeskyttende som jeg ved ikke hvad. Men han gemmer også på en historie om at miste, og sammen finder de ro på rejsen.

Jeg nød virkelig denne livsbekræftende historie, og den gav mig lidt stof til eftertanke i min nuværende situation.
Carey Heywood skriver helt fantastisk og denne historie er endnu et eksempel på det.
Normalt læser jeg ikke forfatterens tak. Det springer jeg letter og elegant over med mindre det virkelig har en dybde til historien - også stod der Harry Potter i overskrifter! Så måtte jeg jo læse hvad det handlede om. Det er tydeligt at historien er inspireret af hendes eget liv, og det er med til at gøre historien dybere og endnu mere fantastisk!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag