Harry Potter and the Half-Blood Prince

Titel: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Forfatter: J. K. Rowling
Indlæst af: Stephen Fry
Tid: 20 timer og 45 min.
Serie: #6 Harry Potter
Genlæsning



As the Dark Lord´s sinister forces amass, a spirit of gloom and fear is sweeping the land. Harry Potter waits nervously in the bedroom at the Dursleys for Professor Dumbledore to arrive. One of the last times he saw the Headmaster was in a fierce duel with Voldemort at the Ministry of Magic. Why is the Professor coming to visit him now? What is it that connot wait until Harry return to Hogwarts? 
In his sixth year, Harry will discover the secret behind the Half-Blood Prince, as Professor Dumbledore prepares him to face his destiny. 



Jeg havde glemt hvor fantastisk Halvblodsprisen er! Måske fordi jeg ikke synes filmen lever op til mine forventninger. Jeg havde glemt alle de små detaljer om DA, om Harrys besættelse af Draco og hvad end han går rundt og laver, Harrys gemte følelser og ikke mindst hvordan lærerne opfører sig i de sidste kapitler.
Jeg må så også sige at jeg har aldrig været Snape fan og nok aldrig bliver det, men jeg glæder mig til at genhøre den sidste bog for at høre om der er noget jeg simpelthen har glemt.

Den her bog hjælper dog ikke på min opfattelse af Snape. Udover det synes jeg de små detaljer er helt gennemført. Nevilles ønske om at DA skal mødes igen, Luna - bare Luna, Ginnys flirteri, Hermiones følelser der virkelig træder i karakter her, Tonks mærkelige opførelse og meget mere.
Detaljerne, uanset hvor store eller små, gør historien endnu mere virkelig og jeg bliver endnu mere forelsket i serien.

Jeg synes det var svært at høre tårn scenen og alt det efterfølgende, før begravelsen. Selvom jeg ved hvad der sker og kan huske alle de grove detaljer, så er det en utrolig følelsesmæssig gennemgang. Jeg havde flere gange en klump i halsen og måtte stramme mig selv an for ikke at fælde en tåre i toget på vej hjem. Og lige et øjeblik var jeg i tvivl om hvad der skete med Fang!

Jeg ser virkelig frem til at høre den næste og sidste bog. Stephen Fry gør sådan et smukt job med at læse bogen op, og elsker alle hans stemmer.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag