Uden fornuft

Titel: Uden fornuft
Forfatter: Emma Mills
Forlag: Palatium books
Anmeldereksemplar fra Palatium books 
Originaltitel: Foolish hearts
Sidetal: 300


Claudia er havnet i problemer. Hun kommer tilfældigvis til at overhøre den samtale, hvor Paige slår op med Iris - og Paige og Iris er det hotteste par på skolen. Så da Claudia mod sin vilje bliver sat sammen med den vanskelige og temperamentsfulde Iris i årets skoleteaterstykke En skærsommernats drøm, udvikler tingene sig i en kedelig retning. Men den sødeste og skøreste dreng, Claudia kender, er heldigvis også med, og det bliver et sidste skoleår med mange nye erkendelser. 
Claudia bevæger sig i en verden af intense venskaber og forsigtige forelskelser i UDEN FORNUFT. Hun er kvik og sjov, men har også, meget menneskelig, sine fejl og mangler at slås med. Det er en roman om at få udvidet sin horisont, tillade sig selv at være sårbar og at acceptere og elske menneske, som de i virkeligheden er. 



Uden fornuft er en dejlig historie om venskaber. Hvordan de kan udvikle sig på de mærkeligste måder og hvordan ord kan sætter sig fast og måske ødelægge dem på forhånd.

Jeg kan rigtig godt lide Claudia. Hun er en stille pige, sød og lidt introvert. Hun siger ja, ja måske, til en masse ting, hvor hendes liv pludselig folder sig ud på en ny måde.
Det er en spændende udvikling Claudia har, og ikke mindst Iris. Iris er en meget interessant karakter og synes hun er vidunderlig at følge ved siden af Claudias udvikling, for hun udvikler sig nok endnu mere.

Jeg synes det er rigtig godt at det er venskaber der har fokus i den her bog. Det kunne meget hurtigt have blevet "endnu en kærligheds historie", hvis Alex og Gideon's historier havde udviklet sig. I stedet holder Emma Mills dem i baggrunden og har fokus på Zoe, Iris og Claudia - selvfølgelig mest Claudia.
Derudover er det interessant at se hvad de "små ord" kan gøre, hvordan de kan sætte sig i en, og endnu mere vigtigt, lære at se efter hvem ordet kommer fra. Vi kender det nok alle selv. En siger en spids kommentar og pludselig tror man på den kommentar fordi man tænker det lidt selv. Det er en del af livet og det er godt flettet ind.
Derudover er Noahs lille historie utrolig sød! Jeg smeltede da han fortalte den og satte Gideon i et helt andet lys.

Jeg er helt vild med historien. Udover det smukke omslag så fangede den mig ret hurtigt, og alle karakterne er så dejlig at følge. Jeg glæder mig til at læse mere fra Emma Mills.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag