Ikke savnet

Titel: Ikke savnet
Forfatter: Andrea Bak
Indlæst af Vibeke Hastrup
3 timer 41 min
Anmeldt i samarbejde med Lydbogormen.dk

Inden længe er det tid til krimimesse i Fængslet, og derfor er jeg begyndt at høre lidt krimi og true crime for at komme i stemning.
I samarbejde med Lydbogormen.dk har jeg hørt lydbogen Ikke Savnet af Andrea Bak, som er en grusom true crime fortælling om seriemordere og deres ofre.


Vi får historien om Samuel Little der voldtog og kvalte 19 kvinder, Bruce McArthur der slog mindst 8 homoseksuelle mænd ihjel og Cody Legebokoff der voldtog og myrdede kvinder langs den øde landevej.

Til fælles har de alle det at de valgte deres ofre ud fra at ingen ville savne dem og derfor gjorde man langt mindre for at opklare forbrydelserne. Fx fik de en lavere straf hvis det var en prostitueret, fordi hun havde nok selv været lidt skyld i det, eller gjorde politiet ikke noget for at opklare sagen fordi de var homoseksuelle og en skændelse for samfundet.

Det er en meget direkte fortælling, men på trods af det, bliver den fortalt med respekt for ofrene og undren i stemmen overfor politiarbejdet.
Vibeke Hastrup har en god fortæller stemme og er behagelig at lytte til. Den varer kun 3,5 time og var derfor ideel for mig at lytte til på arbejde.

Det er en ufattelig historie, og endnu mere trist og skræmmende at det stadig sker den dag i dag. Hvis du er til lidt true crime historie, kan jeg helt klar anbefale den.


Kommentarer

Populære opslag