Mord for øje

Forfatter. Karin Slaughter
Sidetal: 355
Sværhedsgrad: Moderat læsning - OBS! Der er detaljer som bestemt ikke er for alle!
Serie: Nr. 1 i serien om Sara Linton




Kort referat:
Mordet på en ung, kvindelig universitetsprofessor lammer lokalsamfundet i Grant County.
Det er retsmediciner Sara Linton, som finder liget på et toilet på den lokale café. Inden kvinden blev myrdet, er hun blevet brutalt voldtaget og lemlæstet. Sara Linton har aldrig set noget værre, men hendes chok bliver ikke mindre, da hun genkender kvinden som Sibyl Adams; tvillingesøster til hendes eksmands mest betroede medarbejder.
Saras eksmand er Jeffrey Tolliver, byens politimester. Eftersom Sara er byens retsmediciner, tvinges hun til at samarbejde med ham, selvom hun helst vil glemme alt om hans eksistens.
Da en anden ung kvinde kort efter forsvinder sporløst, står det klart, at der er en serieforbryder på spil. En hæsblæsende jagt indledes, en jagt på en morder, der efterlader lig så ubehageligt tæt på Sara, at det dårligt kan være et tilfælde. Og det er måske heller ikke tilfældigt, at Sara gennem lang tid har modtaget et anonymt postkort med religiøse citater en gang om året.

Kommentar:
Har seriøst gåsehud!
En utrolig spændende krimi! Den har været meget svært at ligge fra sig. Var faktisk ved at misse min bus i dag, fordi jeg var så slugt op ad den xD
Jeg er meget overraskede over hvor detaljere morderne er beskrevet. Jeg er ikke så sart, så mig gør det ikke noget, men ved der er nogen der vil lægge bogen fra sig med det samme. Heldigvis synes jeg først det er til sidst det bliver lidt for meget.
Men alt i alt synes jeg den er rigtig spændende. Glæder mig i hvert fald til at læse den næste bog i serien =)


Kommentarer

Populære opslag