Fornyeren

Forfatter: Veronica Roth
Forlag: Alvilda
Originaltitel: Allegiant
Sidetal: 450
Serie: Nr. 3 i serien Divergent


Hvad er sandheden værd? Kan man overhovedet sætte en pris på den?
Tris og Four finder ud af, at hele deres liv og virkelig har været baseret på en løgn.
Deres verden er vendt på hovedet, og de må begge gøre op med sig selv, om de har troen på, at den kan rettes igen. Og ikke mindst om det vil være prisen værd.

En helt ubeskrivelig slutning! Jeg sidder og er næsten helt tom for ord - men er sikker på at der nok dukker nogen op alligevel ;)
I starten af bogen var jeg ret irriteret over at det pludselig var delt op i Tris og Tobias, men efter at ha afsluttet den kan jeg sagtens se hvorfor Roth har valgt at gøre det. Da jeg havde vendet mig til at vekslet i mellem de to personer, så var der utrolig mange følelser der kom op, og jeg sad ude på kanten af sædet hele tiden (dvs. jeg sad i en seng, men kunne bestemt ikke sidde stille selvom jeg læste!)
Jeg elsker at Veronica Roth tager en historie, følger alle "regler" hele vejen, også til sidst ødelægger hun det hele! Det fik mig til at smile samtidig med at jeg var vildt trist over det der skete. Men det er så dejligt at der sker noget uforudsigeligt og samtidig med at man lidt håber det, fordi så bliver bogen bare det bedre (i min verden).
Jeg vil altid have Tris og Tobias' kærlighed med mig, deres kamp mod det hele og ikke mindst alle de personer de mistede undervejs.
Bog 3 laver en rigtig god afrunding og svarer på en masse spørgsmål man sidder inde med, og det bliver gjort på en rigtig spændende måde! Jeg kan ikke sælge serien nok! Jeg er nu meget spændt på de kommende film!!
Fordi jeg lige har læse Maze Runner serien færdig, så kunne jeg ikke lade vær med at drage vise paralleler i mellem de to sidste bøger. De er så ens på et område, og så langt fra hinanden på alle andre. Jeg blev i hvert fald meget overrasket over hvad der var bag hegnet :)

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag