Fanden på væggen

Titel: Fanden på væggen
Forfatter: Palle Schmidt
Forlag: Calibat
Anmeldereksemplar fra forfatteren selv :)
Originaltitel: -
Sidetal: 345
Serie: -


Detektivbureauet Jankowski I/S kæmper for at overleve.
Helena forsøger at holde butikken kørende, mens den tidligere militærmand David er gledet ud i en deroute af vold. Yasin bruger mere tid på afpresning og et skrantende famileliv end på arbejdet. Den tidligere kriminelle Frank ser magteløs til, mens det sidste, han har, smuldre mellem fingerne. Og den pensionerede politimand Schebel har sin helt egen agenda.
Da en gammel sag om et kidnappede barn dukker op, virker det som en gave fra himlen, men efterhånden som de graver dybere, åbnes en Pandoras æske af rædsler og det viser sig, at sagen snarere er en enkeltbillet til helvede.


En meget let krimi ser dagens lys.
Jeg kan godt lide krimi og normalt tænker jeg aldrig strategier for hvem der kunne gøre hvad, og det gjorde jeg heller for denne, men desværre kunne jeg alt for tidligt regne ud hvem der stod bag det hele, og det var ret ærgerligt. Det gjorde nemlig at der ikke var noget spænding og interesse igennem bogen.
Jeg synes bestemt historien var god og plottet var super interessant, men desværre blev det en smule ødelagt af den karakter, der alt for tidligt grinte lidt for højt efter min smag.
Helena og David irriterede mig også grænseløst hele bogen igennem. Jeg har aldrig været så forelsket at jeg vil gøre hvad som helst, uanset konsekvenser, og måske derfor irriterede Helena mig bare. Uanset hvor i bogen vi var, så havde hun ikke nosser til noget som helst. Og David han skulle bare ha et par på hovedet.

Bort set fra at der var ting jeg ikke helt kunne lidt i bogen, så synes jeg stadig at den havde et rigtig godt plot, og var på sin vis gennemført på sin egen måde. Jeg tror helt klart at Palle Schmidt kan skrive en gysende krimi til voksne, med lidt mere øvelse.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag