Tara og Stormøerne

Titel: Tara og Stormøerne
Forfatter: Isa Lemvigh Clausen
Forlag: Mellemgaard
Originaltitel: -
Sidetal: 234
Serie: #2 i serien om Tara 

Efter Taras flugt fra de grusomme bratanere og befrielsen af landet Halvarden, nyder hun sin frihed og sit nye liv med Gaffa, Ulv og Ka.
Freden bliver brudt, da kongen sender bud efter hende. Han har brug for hendes hjælp til at finde Arke, som er forsvundet. Kan han være taget til Ydersletten for at lede efter Mistis tvilling, Valmar? Ham har ingen set siden fyrst Baras og Rokko fjernede ham fra fangehullet for mange år siden.
Tara og Gaffa begiver sig ud på den farlige rejse, hvor hun møder både gamle venner og fjender. Der er folk, som ved mere om hende, end hun selv gør, hvilket igen vækker hendes nysgerrighed for at finde svar på, hvem hendes forældre er.
Finder hun Arke og Valmar? Er der nogen, der kan løfte sløret for, hvor Tara selv kommer fra? Kommer hun mon sikkert hjem igen?


Jeg må indrømme at jeg er meget begejstret for Taras historie og eventyr.
I denne bog bygger spændingen mere og mere op, og den ligger op til en spændende efterfølger. I første bog møder vi Tara og følger hendes flugt, som er meget interessant og spændende i sig selv, men i denne bog, genser vi nogle af karakterne fra første bog, og hvordan Tara har udviklet sig som person, og hvordan hun fortsætter med at udvikle sig.
Vi får meget mere af Taras baggrund og fortid af vide samtidig med Tara - måske endda før Tara hvis man kan læse hintsene - og det skabte virkelig en utrolig god dybde, som jeg virkelig kom til at holde rigtig meget af.

Som sagt bygger bogen op til endnu mere spænding, og jeg må indrømme at efter lidt skepsis for historien og universet, så er jeg kommet til at holde rigtig meget af det. Selv Rokko! 😱 Jeg glæder mig rigtig meget til at komme gang med næste bog "Tara og mesmeritternes dans" og ikke mindst for at finde ud af om det er her eventyret slutter, eller om der er flere bøger i vente.

Isa skriver meget flydende og det er en nem bog at læse. Selvom det er en børnebog, så er historien lige så meget for voksne. Jeg tog mig selv i glemme alt andet under madlavningen, fordi jeg ville vide hvad der skete, og måtte ligge bogen fra mig, for ikke at brænde maden på 😂
Jeg glæder mig til at læse mere om Tara og hendes venner.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag