Blåskæg 3 - Turturrinitårnet

Titel: Blåskæg 3 - Turturrinitårnet
Forfatter: Michael Kousgaard
Forlag: Kousgaarden
Anmeldereksemplar fra Michael Kousgaard :)
Sidetal: 73
Serie: #3 i serien om Blåskæg

I denne bog nummer 3 om Blåskæg, heksen Tusmeralda og Sørøverkaptajnen Grumme er Blåskæg sluppet væk fra Euzzz' forbandede ø. På den ensomme tur over havet i Grummes forladte skib, støder han pludselig på det mysteriske Turturrinitårn. 
Blåskæg, der starter turen med at skulle dele skatte ud til de fattige og folk i nød og bare gerne vil hjem til sin familie, bliver hvirvlet endnu mere ind i Tusmeralda og Grummes jagt på gulddukaterne, der kan opfylde et ønske. 
Barnespøgelser, fængsel, en (god/ond?) ånd, en forladt kvinde og Nummer 7 er ingredienser i den næstsidste bog i serien om Blåskæg.


Endnu en god fortsættelse om Blåskæg.
Historien er enkelt og velskrevet. Selvom det er længe siden jeg har besøgt Blåskæg så kan jeg huske karakterne og eventyret han er på.
Bogen her er fyldt med opbygning til hvad mon der kommer til at ske og hvad Tusmeralda mon kan finde på at gøre.
Jeg synes Blåskæg er en sjov og hyggelig karakter, og er sikker på at børn ville elske ham. Jeg sad og tænkte på imens jeg læste den, at det kunne måske være godt med nogle illustrationer undervejs for børnene, men synes samtidig den er så godt beskrevet at et barn sagtens kan se det i fantasien.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag