Halve sandheder

Titel: Halve sandheder
Forfatter: Carey Heywood
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books 🙂
Originaltitel: Yesterday´s Half Truths
Sidetal: 275
Serie: #2 i Carolinaserien


Hun troede slet ikke, at det ville komme så vidt. 
Det hele startede så uskyldigt for den populære modeblogger Lindsay Palmer. Men nu har det antaget sit helt eget liv, og problemet er, at Lindsay ikke ved, hvordan hun skal stoppe det. Og hvad værre er, hun ønsker slet ikke at stoppe det. 
Hendes daglige løgne på modebloggen er blevet både hendes største glæde og dybeste skam. Tusindvis af mennesker elsker hende, men ville de gøre det, hvis de kendte sandheden? 
Det var egentlig meningen, at Luke Jamieson bare skulle gøre sin lillesøster en lillebitte simpel tjeneste. Men tjenesten betyder, at Lindsay Palmer pludselig kommer ind i hans liv, og der er noget ganske særligt ved denne pige, som han ikke kan få ud af tankerne. Og nu er han ved at forelske dig i en pige, han i virkeligheden ikke kender. 
Han ønsker ikke andet end, at hun lukker ham ind, så han - måske - kan hjælpe hende ud af det bur, hun selv har bygget. 
Vil sandheden sætte hendes fri, eller har hendes løgne allerede ødelagt alt?


Ikke ret langt inde i historien, får vi som læser af vide at Lindsay har en tvangspræget personlighed og problemer med mad.. Virker det bekendt? JA! Derfor kunne jeg ret hurtigt relatere til Lindsay.
Hun isolerer sig selv og gør det hele i sådan en ekstrem grad, at det for nogen kan virke latterligt. Jeg har aldrig været ude i sådan en ekstrem grad, men kunne meget nemt relatere til situationen og isolationen.
Der hvor jeg desværre blev tabt en lille smule var hendes forhold til mad. For for mig virker det simpelthen ikke realistisk at ændre det så hurtigt uden tilbagefald, men samtidig er det heller ikke der historien har fokus, så det gør ikke så meget.

Men når det så er sagt, så nød jeg historien. Den er super hyggelig, og er en klassisk kærligheds historie, uden at være det, netop fordi den er så nymoderne angående hendes blog, isolation, mobning og mad.
Jeg synes Luke er super sød og han virker så meget nede på jorden, men samtidig også lidt for god til at være sand. Men sød er han altså.

Lindsay er en stærk karakter, der skal vise at hvis man vil så kan man, og man ændrer sine mål hen af vejen. Jeg synes hendes historie er så stærk og desværre virkelig, at jeg virkelig fik empati med hende.
Jeg slugte bogen en eftermiddag fyldt med snot i næsen og hosten, og eftersøgte en besværgelse fra Newt (da jeg lige har læst Grindewalds forbrydelser), hvorefter Palatium Books desværre skrev at ham kunne de ikke skaffe, men Heywood kunne nok også lindre lidt. Og det kan hun bestemt.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag