Den magiske sten

Titel: Den magiske sten
Forfatter: Sissel Moody
Forlag: Forlaget Klippe
Anmeldereksemplar fra Sissel Moody 
Sidetal: 510
Serie: #1 Forbandelsen over Latiana


Tror du på magi? Tror du på, at der er et andet sted, du er bestemt til at være en del af? Tror du, at det kun hører til i dine drømme og tanker? 
Hvad nu hvis den verden findes? Hvad nu hvis magien blot venter på dig? Hvad nu hvis du bare skal tro på det?
Jeg, Linea, tror på, at magien findes. 
Underlige drømme. Feen foran mit vindue. Det lysende brev. Det var bare de første virkelige tegn. Da Lurany dukkede op på mit værelse og fortalte om Latiana og forbandelsen, der lå over landet, vidste jeg det. Det var meningen, at jeg skulle følge ham. Jeg hørte til et andet sted, og stedet var magisk. 



Tror du på magi? Det kommer du i hvert fald til efter at have læst om Latiana og Lineas rejse.
Den første bog er om en helt speciel rejse. Linea er mange ting hvad en på Jorden kan relatere til. Hun er lidt tyk, bliver mobbet, har ingen venner og har ingen glæde i sin hverdag, men hun tror på magi og fører det over i hendes tegninger - som familien ser som et problem. Hun er troværdig og en virkelig elskelig karakter.

Og netop derfor bliver hendes rejse til Latiana helt igennem fantastisk.
Lurany og slænget er en lækker flok jeg hurtig kom til at holde af, og det er tydeligt at de ikke ved hvordan de skal håndtere at der endelig er en frelser i landet. Men de udvikler nogle smukke venskaber, som jeg glæder mig til at udforske endnu mere.
Deres tanker og følelser kommer meget naturligt, og der er ingen af dem der bliver presset unødvendigt frem for at skabe noget der ikke er der. Det skaber en helt speciel rejse, som jeg allerede nu glæder mig til at genlæse.

Heldigvis har jeg Undergrundens mysterier stående på bogreolen, og glæder mig sindsygt meget til at se hvad der sker i den. For slutningen på Den magiske sten, lægger op til mange forskellige ting.
Noget jeg er spændt på, er hvordan Lineas udvikling kommer til udtryk i næste bog (og på Jorden), for det er tydeligt at hun har udviklet sig utrolig meget igennem hendes rejse i Latiana, og fået skabt nogle nye bånd, der kan være svære at undvære på Jordens hverdag.

Sissel har skrevet en helt igennem fantastisk bog, som hun skrev da hun var 14!! Hvor sejt er det ikke lige! Hendes første debut bog, og et velgennemført univers med mange gode paralleller så vi jordborer ikke bliver tabt.
Skynd dig at læse de to første bøger, så kan vi sammen vente spændt på slutningen af trilogien og veksle teorier!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag