Grib mig

Titel: Grib mig
Forfatter: Ginger Scott
Forlag: Palatium books
Anmeldereksemplar fra Palatium books 
Originaltitel: This is falling
Sidetal: 300
Serie: #1 McConnell


I to år, tre måneder og 16 dage har jeg ikke været mig selv. Så lang tid er det, siden det skete. Siden har jeg ikke været i stand til at gå i skole,jeg har reelt været fange i mit eget hjem, og jeg har været en skygge af mig selv. 
Nu er jeg begyndt på college og har lagt tusinder af kilometer mellem min fortid og min fremtid. For dig ville det måske være let at flytte hjemmefra, begynde på college og få venner, men for mig? For mig var det utænkeligt. 
Selvom Rowe Stanton kæmper med store skyldfølelser og en tung sorg over det, hun har oplevet, vover hun alligevel at begynde på college. Allerede første dag møder hun Nate Preeter, der er skolens baseballstjerne. Hun forventer ikke, at han vil lægge mærke til en som hende, men det gør han. Han ser hende og prøver at forstå hendes fortid. men kan hun overhovedet klare at være tæt på nogen, når hun i så lang tid ikke engang har kendt sig selv? 



Sikke en skøn historie! Rowe er en fantastisk karakter og det er virkelig en fornøjelse at lære hende at kende. Det er tydeligt at hun ikke har det godt og der er sket noget i hendes fortid der har sat en stop for hendes udvikling.
Nate er lige så dejlig at lære at kende. Ved første øjeblik vil han lære Rowe at kende, og lige som os, lære vi helt stille og roligt hendes baggrund at kende, som er hjerteskærende.

Beskrivelserne af Rowes angst og ubehag er så realistisk beskrevet, og det gjorde det virkelig var nemt at sætte sig ind i hendes situation. Jeg fik så ondt af hende hver gang hun blev tvunget til at udfordre sig selv, men det er endnu et bevis på at det hjælper. Det er hårdt og rigtig svært, men små udfordringer hele tiden hjælper og gør på et tidspunkt det hele nemmere.

Jeg nød virkelig historien. Den er fyldt med en smuk kærlighedshistorie, med en mørk fortid der kan ødelægge alt. Det er smukt at se udviklingen for både Rowe og Nate personligt, men også deres udvikling sammen og hvordan deres fortid spænder ben hele tiden.
Historien er let læselig og jeg blev fanget fra første side. Personligt var den hård psykisk at komme igennem, men Rowe var hele tiden i mit baghoved og kunne slet ikke slippe hende, så måtte bare læse videre. Og det er bestemt ikke sidste gang jeg læser noget fra Ginger Scott, og glæder mig allerede til at læse mere fra hende.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag