Under dig

Titel: Under dig
Forfatter: Kis Baadsgaard
Forlag: Baadsgaards Books
Anmeldereksemplar fra Kis Baadsgaard
Originaltitel: -
Sidetal: 65
Serie: #1


Josefine har fået nok af mænd og tager sit liv op til revision. Hun har brug for en ny start. Derfor siger hun sit job op og begynder på en videregående uddannelse. Asger og Emma, Josefines bedste venner, holder fest, hvor hun møder den karismatiske Rasmus, som hun er tiltrukket af, men frygten for at blive såret igen, får hende til at trække følehornene til sig. Skæbnen vil dog noget andet. De mødes igen og på trods af at hun har paraderne oppe, er det umuligt at modstå ham. Men er begæret overhovedet gengældt? 



Bogen starter ud med en meget nedværdigende og hård kommentar til Josefine. Endnu en mand og endnu nogle grimme og dumme kommentar, og et slag. Hendes venner Emma og Asger tager sig af hende og sørger for at hun ikke graver sig helt ned.
Et halvt år senere har Josefine taget en beslutning om at det skulle være slut. Hun vil opnå noget andet. Efter en halv dårlig (dårlig!) date møder Josefine en mand der slår luften ud af hende. Rasmus. De mødes igen og igen og Josefine er bestemt og samtidig meget bevidst om det begær der rammer hende hver gang.

Jeg synes der er lagt op til en god historie hvor man skal lære Josefine at kende. Desværre synes jeg ikke det lykkedes. Jeg sad tilbage med en følelse af at jeg slet ikke kender Josefine. Jeg forstår det store begær efter en lækker (hotti) mand, men hun kender ikke hans navn da de er på første date... Er jeg den eneste der synes det er lidt mærkeligt?
Der ligger nogle store undertoner i hvem Rasmus er, og hvilket miljø Emma og Asger måske er lidt i, som par. Nogle undertoner jeg tror bliver interessante at udforske, og de bliver forstærket af Rasmus senere i historien.

Desværre er jeg bare ikke solgt på historien. Den er på få sider og det gør at det hurtigt bliver et lidt overfladisk kendskab til alle karakterne i historien. Jeg savner lidt mere dybde i Josefine, men Rasmus delen er jeg sikker på at bliver udforsket i de næste bøger, og det ser jeg frem til.

Jeg tror egentlig at mit "problem" er at jeg synes den er alt for realistisk. Jeg kan se det her ske for mig selv eller min veninde. Og grunden til at jeg falder lidt igennem, er fordi det er for hverdags agtigt. Giver det mening? Jeg er ikke overrasket over Rasmus, fordi han er bare en af de mænd jeg dater (haha!), men jeg håber at lære Josefine lidt bedre at kende i de næste bøger.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag