Monstre

Titel: Monstre
Forfatter: Louise Haiberg
Forlag: Tellerup
Anmeldereksemplar fra Louise Haiberg
Sidetal: 255
Serie: #1 Død verden
Format: Lydbog 
Oplæser: Tatjana Donovan Ratgen


Nera lever og overlever i en verden hvor døden venter om hvert hjørne. Zombier lagde den gamle verden i graven, og livet handler nu om ren overlevelse. Intet sted er trygt, og alt virker tabt da menneskehedens redning dukker op fra en uventet side. Men alt har en pris, og er det virkelig det værd? Hvor langt vil man gå for at holde sig i live?


Jeg havde længe kigget på Død verden serien, men jeg havde ikke rigtig fået taget skridtet endnu. Louise fulgte så op på serien med den fjerde bog og inviterede til blogger møde i Odense inden corona krisen brød ud. Også fik jeg endelig mit skub til at komme i gang, også gik det stærkt! 

Nera fangede mig rigtig hurtigt, og Tatjana gør et godt arbejde med at læse historien højt. Jeg har så efterfølgende fundet ud af at jeg er gået glip af noget visuelt i historien, men det glæder jeg mig til at opleve i den fjerde bog som jeg endelig har i fysisk eksemplar.
Historien er ny og fyldt med spænding. Jeg fik lidt referencer til Kadaver bøgerne af Dennis Jürgensen, men det er to meget forskellige historie selvom begge udspiller sig med zombier. 

Louise Haiberg tager historien med på en drejning med uventet hjælp som ingen har set komme, og det giver historien et pift og en ny spænding der gør at man sidder endnu længere ude på stolen. 
Nera er en karakter jeg hurtig får forbindelse med. Hun er stærk og sårbar. Hun kæmper for at overleve og gør alt for ikke at glemme. Hun skriver i sin dagbog og mindes alle og alt. Det styrker hende som karakter og en håbefuld udvikling i at hun måske kan overleve. 

En super god start på en fængende serie! 
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag