Forenet

Titel: Forenet
Forfatter: Louise Haiberg
Forlag: Tellerup
Anmeldereksemplar fra Louise Haiberg
Sidetal: 288
Serie: #4 Død verden


Nera har ikke opgivet håbet. Selvom alle andre anser Bane som fortabt, nægter hun at give slip på ham. Peter har fundet en kur til menneskene, og Nera planlægger at redde Bane og bringe ham med tilbage til Vita. Men planen vil muligvis koste hende livet. Hvor langt vil Nera gå for kærligheden og sjælefred? Og hvilken pris er for høj når man kæmper for den man elsker? 


Nera har ikke opgivet håbet - og det har vi som læser bestemt heller ikke! 
Nera fortsætter i sin kamp om Bane, og jeg må indrømme at det var en helt anden oplevelse at læse bogen i et fysisk eksemplar, modsat de tre foregående som jeg har hørt som lydbog. Louises hårde arbejde med at skrive dagbogen og illustrere, er så gennemført og fuldføre historien på en helt anden måde, end jeg havde tænkt var muligt. 
Jeg føler mig meget mere knyttet til Nera, fordi jeg føler jeg får hendes inderste via dagbogen og illustrationerne. 

Historien er en smuk slutningen på serien og jeg kan ikke bede om andet. Jeg er vild med den sidste bog, og er generelt vild med hele universet. Det er virkelig gennemført og står på sit helt eget ben. 
Louise er virkelig dygtig til at skabe sit eget univers, samtidig med at skabe en karakter der er relaterbar for læseren, og Nera er bare pisse sej, og hun gennemgår en fed udvikling. 

Der er ingen tvivl om at jeg allerede nu glæder mig til at genlæse Død Verden serien, med den fulde fysiske oplevelse af Neras dagbog. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag