Det bedste som er hændt mig

Titel: Det bedste som er hændt mig 

Forfatter: Johanna Schreiber

Forlag: Palatium Books

Anmeldereksemplar fra Palatium Books

Originaltitel: Det bästa som har hänt mig

Sidetal: 350


At få et barn er simpelthen mening med livet. Eller? For Ermina, Freddie og Sigrid har vejen til den positive graviditetstest været vidt forskellige. Men nu sidder de der. Med skrigende spædbørn, utætte bryster og en partner som ikke rigtigt forstår. Alle tre stiller sig det samme spørgsmål: Er det sådan her det skal være? 

Ermina opgiver mødregruppen, som ikke leverer andet end løgne om søvn og taknemmelighed. Ved et tilfælde støder hun på Freddie og Sigrid, og sammen danner de deres egen gruppe. 

De tre kvinder er vidt forskellige, men alligevel skaber de et stærkt venskab, som hjælper dem med at håndtere fødselsdepression, kampen mod de frygtede graviditetkilo og en ligestillingsfikseret men fraværende mand. I fællesskab indser de, at tingene aldrig er som man tror og at selv mødre en gang i mellem bliver nødt til at skifte café latten ud med champagne. 


En rigtig hyggelig og underholdende bog. For mig der ikke har børn, også en lille smule skræmmende - hvad mon der venter mig når jeg skal have børn? Haha. 

Men jeg nød virkelig at læse den. Johanna Schreiber skriver rigtig godt og hun formår at underholde uanset om du har børn eller ej. Alle kvindelige hovedpersoner har hver sin udfordring og historie, og jeg nød dem alle. Jeg havde lidt problemer med navnene - der er mange når der er 3 kvinder, 3 børn og 3 mænd plus venner og veninder. Men jeg synes for det meste at jeg havde styr på dem ellers fik jeg det. 

Historien er meget moderne og fremme, i form af Instagram, influenser, MeToo og offentlig amning. Jeg kan godt lide det perspektiv der kommer på historien, fordi den er så nutidig, og det dermed bliver nemt at relatere til det hele. 

Jeg glæder mig til at læse mere fra Johanna Schreiber.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag