Midnatssol

Titel: Midnatssol
Forfatter: Stephenie Meyer
Forlag: CarlsenPuls
Originaltitel: Midnight Sun
Sidetal: 824
Serie: #8 (udgivelsesmæssigt) Twilight

Vi kender indtil nu kun Edward Cullen og Bella Swans stormfulde kærlighedshistorie fra Bellas fortælling. Men hvordan oplevede Edward som vampyr at blive inderligt forelsket i et menneske? Hvordan kunne han balancere sit sult efter blod og kærlige hengivenhed til hans udkårne Bella, der kunne koste hende livet? Det giver Stephenie Meyer endelig svar på i Midnatssol. 

Ved synet af hendes gennemtrængende blik, fuldt af overraskelse og medfølelse, fik jeg straks lyst til at sove. Ikke for at glemme, som tidligere, eller for at slippe for kedsomheden, men fordi jeg gerne ville drømme. Hvis jeg kunne være bevidstløs, hvis jeg kunne drømme, kunne jeg måske leve et par timer i en verden, hvor hun og jeg kunne være sammen. Hun drømte om mig. Jeg ville også gerne drømme om hende. 
Hun stirrede på mig med et forundret udtryk. Jeg var nødt til at se væk. Jeg kunne ikke drømme hende. Hun burde ikke drømme om mig. 


Jeg læste de små uddrag af Midnatssol den gang Stephenie Meyer selv offentliggjorde dem på sin hjemmeside. Jeg elskede dem og accepterede at hun nok aldrig ville skrive mere af den. 

Da jeg så endelig sad med Midnatssol i hånden, havde jeg virkelig blandede følelser. For jeg havde det sådan lidt at var det virkelig nødvendigt at skrive historien - er historien ikke snart malket nok? Men samtidig var jeg virkelig også spændt på endelig at læse hele historien fra Edwards synpunkt. 

Og jeg er heldigvis ikke blevet skuffet! Jeg gik i gang med frygt for at blive så skuffet fordi jeg havde så store forventninger, men jeg nød virkelig historien. Ikke nok med at jeg har fået lov til at opleve Twilight igen fra Edwards syn, men jeg har også fået lov til næsten en helt ny læseoplevelse af BOGEN der fik min læselyst i gang igen. 

Som Twilight fan er den næsten et must at læse. Jeg synes det gav et godt indtryk af hvorfor Edward tager alle de valg han tager, og det giver også et endnu større indblik i Cullen familien. 
Det har alt sammen givet en god læseoplevelse og bekræftet min kærlighed til Twilight serien og alt hvad det indebærer. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag