Evigheden

Titel: Evigheden
Forfatter: Dina Kjøng Sjöblom, Siri Agnete Bennehou, Lea Grosen Jørgensen, Malene Fabricius Holm, Signe Fahl, Laura Helena Pimentel da Silva, Saynab Farah Dahir, Julie M. Day, Sidsel Sander Mittet, Sissel Moody, Jeanne Goldbech, Simone Lindquist og Eva Munk.
Forlag: Forlaget Klippe
Anmeldereksemplar fra Forlaget Klippe
Sidetal: 272

Skoven har altid været et helt særligt sted. I litteraturen er vi blevet præsenteret for eventyrlige beretninger om personer, som ofte skal gennem mørket for at finde lyset på den anden side. Men skoven kan også være stedet, hvor vi møder os selv - og ofte i en version, som vi ikke tidligere kendte til... 

Evigheden er en novellesamling med bidrag fra tretten forfattere. Fortællingerne tager udgangspunkt i skoven og alt det magiske, der sker, når man træder ind i dens verden. novellerne handler om at være ung og fokuserer på emner som: identitet, seksualitet, sorg, familierelationer, klima og kærlighed. 

Jeg synes det er utrolig svært at anmelde en novelle samling, fordi nogen noveller er bedre end andre, og der er utrolig stor forskel i skrivestilen når der er 13 forskellige forfattere, der har skrevet hver sin novelle. Jeg synes dog det er en stærk samling på mange måder. 

Temaet er skoven, og det kommer til udtryk på mange forskellige måder. Det er interessant at læse hvor forskelligt hver enkel forfatter har tolket på "skov" og hvad de er kommet frem til. Der er emner som: kærlighed, eventyr, identitet, LGBT+, sorg, død og mere.
To noveller der står meget tydeligt for mig er Væverens søn af Signe Fahl og Tågens kærtegn af Simone Lindquist. Jeg er vild med de to historier og af en eller anden grund springer de ekstra meget i øjnene når jeg tænker tilbage. 

Jeg kan rigtig godt lide at selvom temaet er ens for alle noveller, så er der så mange emner der kommer til udtryk og det gør bare at det er en stærk samling forlaget har udgivet. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag