Jeg ønsker mig kun dig

Titel: Jeg ønsker mig kun dig 
Forfatter: Joanna Bolouri
Forlag: Palatium books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books
Originaltitel: All I want for Christmas
Sidetal: 287

Nick er jurist og lige blevet arbejdsløs. Han er desperat og har svært ved at opretholde sin livsstil med en krævende kæreste, der gerne vil på ferie til Marbella. Han er nødt til at finde et arbejde. Til sidst bider han i det sure æble og siger ja til at være julemand i det lokale storcenter, selv om det slet ikke passer til det billede, han har af sig selv. Nedturen er komplet, da han bliver droppet af kæresten. 

En dag opsøger den fireårige Alfie julemanden for at bede om et ønske, der er helt anderledes end de ønsker, som alle de andre børn beder julemanden om. Alfie ønsker sig bare, at hans mor bliver glad igen. Dette uselviske ønske påvirker Nick, og han kommer i tanke om, at hans bedste ven og bofælle Matt og Alfies mor Sarah ville være et godt match. Efterhånden som Sarah og Alfie bliver en del af deres fælles liv, er der kun ét problem, og det er, at Nick selv forelsker sig i Sarah. 

Hvad gør man, når ens livs kærlighed er kæreste med ens bedste ven, og man selv var den, der førte dem sammen? 

Bliver du lykkelig ved at have de fleste penge? Det fedeste job? Og den lækreste kæreste? Det mener Nick nok at han gør til at starte med, men da han bliver fyret og han føler sig tvunget til at tage et job som julemand så kommer tingene i et lidt andet perspektiv. 

"Jeg ønsker mig kun dig" er en hjertevarm roman der fik mig til at smelte. Nick er en skøn karakter som jeg fald for ret hurtig. Hans hjerte er på det rigtig sted og det kommer til udtryk på så mange måder. Både som barnepige, julemand og ven. Han vil gøre alt for sine venner, så længe de er glade. 

Historien er hyggelig, sjov og varm. Den indebærer alt hvad man ønsker sig i en kold december. Den er ikke bestemt julepræget og derfor behøver det ikke være jul for at man skal læse den, den starter bare omkring december hvor det hele udfolder sig. 

Jeg er vild med historien og læste den meget hurtigt. Nick, Matt, Alfie og Sarah er stadig ved mig, selvom det er et par uger siden jeg sluttede den. Jeg har kæmpet med at finde de rette ord, og gør det stadig, men bogen er super god og jeg nød den virkelig, så giv dig endelig i kast med den og forelsk dig i Nick og Alfie lige som jeg har gjort. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag