Min kamp: Første angstanfald

Jeg havde mit første angstanfald i december 2010, og det er virkelig ikke noget jeg ønsker for min værste fjende.
For det første vidste jeg ikke hvad det var og hvad der skete, så jeg gik samtidig i panik! Derudover var jeg alene hjemme, så jeg kunne ikke en gang bede nogen om hjælp.

Jeg havde snakket i telefon med en fra jobcenteret (? - jeg husker det ikke, men gætter mig til det), og fik af vide at jeg skulle starte i aktivering i noget der hed UngNu. Og tanken om at skulle i aktivering skræmte mig utrolig meget. Nye mennesker og ny struktur.
Mit hjerte gik i galop, jeg fik svedige håndflader og jeg havde store vejrtrækningsproblemer. Jeg kan huske at jeg fik det lidt under kontrol ved at sætte mig i en stol, have hovedet ned mellem benene og trække vejret dybt.
Da jeg var nogenlunde rolig, gik jeg direkte hen til min bærbar computer og google hvad fanden der lige var sket, og et par uger senere fik jeg det bekræftet af hende jeg snakkede med i distrikt psykiatrien.
Jeg havde haft et angstanfald.


Tilbageblik - skrevet i 2016.

Kommentarer

Populære opslag