Ørkenspyddet del 2

Titel: Ørkenspyddet del 2
Forfatter: Peter V. Brett
Forlag: DreamLitt
Anmeldereksemplar fra DreamLitt 🙂
Originaltitel: The desert spear
Sidetal: 444
Serie: #2 i serien om den tatoverede mand


Natten regeres af hungrende dæmoner, der næres af den svindende befolkning, som er tvunget til at skjule sig bag halvglemte beskyttelsesruner. Legenderne fortæller om en Forløser: en generat, der engang forenede alle folkeslag til én kraft, som besejrede dæmonerne. Men er Forløserens genkomst blot endnu en myte?
Måske ikke. 
Ahmann Jardir rider ud af ørkenen. Han har trænet ørkenstammerne til en dæmondræbende hær og har udråbt sig selv Shar´Dama Ka, Forløseren. Han bærer mystiske våben, et spyd og en krone, som retfærdiggør hans krav på titlen. Men nordboerne har udråbt deres egen Forløser: den tatoverede mand, en mørk, hemmelighedsfuld skikkelse. Engang var Shar´Dama Ka og den tatoverede mand allierede. Nu er de bitre fjender. 
Gamle alliancer sættes på prøve, og nye opstår. Alt imens dukker en ny race dæmoner op - mere intelligente og mere dødbringende end nogensinde før.



Jeg kan stadig ikke Jadir! Jeg er måske blødt lidt op for ham efter den her bog, men han er stadig ikke min yndlingskarakter 😄
Men sikke en bog! Hold da fast hvor jeg er begejstret for del 2! 😍

Leeshas stålvilje vinder over alt i den her bog, og jeg elsker det. Jeg synes hun er en fantastisk person, og hun bløder langsomt op, og er meget spændt på hvordan hun udvikler sig frem over, og ikke mindst hvad hendes fremtid bliver efter den slutning!
Rennas udvikling er lige så fantastisk. En pige vi møder i første bog, der falder lidt i baggrunden, men får en meget stærk tilbagekomst med alt det der sker, og den udvikling hun tager. Og hendes fremtid bliver endnu mere spændende.
Arlen synes jeg er lidt i baggrunden i den her del, men han har også en stor udvikling som karakter og holder mere og mere af ham.

Historien udvikler sig utrolig spændende med alle de karakterer vi kender fra de to foregående bøger, og "endelig" starter krigen, som jeg havde ventede på. Eller den er ikke helt startet endnu, men der er lagt op til en fantastisk udvikling af nye karakterer og fjender, som jeg virkelig glæder mig til at udforske.
Bogen ligger bestemt op til en alliance der skal bygges et sted, men synes stadig det er uvist ved hvem den præcist kommer til at ligge ved.
Jeg glæder mig meget til fortsættelsen og udviklingen i samtlige karakterer. Specielt hvis de bliver lige så fangende som den her!! For WAUW!! 😍
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag