Forkert kys

Titel: Forkert kys
Forfatter: Natalie Decker
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium books 
Originaltitel: Rigth Kiss Wrong Guy
Sidetal: 302
Serie: #2 i Offside-serien


Man skulle tro, at pigen med det mest romantiske navn i verden ville have let ved at få en kæreste. Men Valentine's Day er virkelig træls, når man er single og lidt inadvendt. Bare spørg Juliet Valentine der virkelig hader Valentine's Day. Hendes søster Layla er nu sammen med Tyler, hendes mors datingfirma går strygende, og det seneste påfund på skolen er "Valentines-gaver". Juliet har det forfærdentligt, er misundelig og ensom. 
Jared Black er en af de mest populære drenge på skolen. Stjerne på fodboldholdet og den mest eftertragtede single. Men for Juliet Valentine er han nærmest usynlig. Hun er ikke imponeret, hun falder hverken for charme, komplimenter eller et godt udseende. Jared har ikke god tid, Valentine's Day er lige om hjørnet, og han vil virkelig gerne invitere Juliet til Valentines-festen. Han har set, hvorfan Tyler har vundet Layla, og synes selv, han burde have en chance hos Laylas søster. Jared forsøger sig med "Valentines-gaverne" og prøver med dem at fortælle Juliet, hvad han føler. Det burde være nemt nok, ikke? 
Men det er det slet ikke. Alle hans forsøg havner enten i papirkurven eller som kasteskyts. Juliet er ikke interesseret. Jared ender med ikke at have nogen date til Valentines-festen på skolen og indser, at der skal mere til, hvis han skal gøre sig forhåbninger om pigen, han drømmer om. 



I den første bog mødte vi Layla og i denne møder vi Juliet - hendes søster. Jeg elsker når en serie har forskellige hovedpersoner og de kan læses uafhængigt af hinanden.
Juliet er frustreret og såret og jeg synes hun er en fantastisk karakter. Hun er stædig og kan ikke se hvad der er foran hende - er jeg den eneste der kender det alt for godt?

Jeg nyder at Juliet og Jared har hver sine kapitler så man får hver deres historie og perspektiver. Det samler historien som en helhed. Dog synes jeg godt der måtte være 100 sider mere! Jeg mangler en lille smule mere afslutning på historien, men det kan være jeg får det i den næste, for den ligger op til en klar tredje bog.

Jeg nød virkelig bogen og den var hurtigt slugt, ligesom den foregående. Jeg nød også side historien med Chase og Adeline - specielt da Juliet finder ud af hvor (hendes ord!) egoistisk hun er, og har glemt sine venner.
En god romantisk ungdomsbog der er hurtigt at læse fordi man simpelthen ikke kan ligge den fra sig.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag