Harry Potter and the Order of the Phoenix

Titel: Harry Potter and the Order of the Phoenix
Forfatter: J. K. Rowling
Indlæst af: Stephen Fry
Tid: 29 timer og 39 min.
Serie: #5 Harry Potter
Genlæsning



Harry Potter is furious that he is stuck at the Dursleys house for the summer, when he suspects that Voldemort is gathering an army, and the wizarding authorities seem unwilling to do anything. Harrys so-called friends are trying to keep him in the dark. But he knows that Voldemort´s forces can find him wherever he is; he could be attacked at any moment. 
Harry is finally resuced from Privet Drive by members of the Order of the Phoenix - a secret society first formed years ago to fight Voldemort - and discovers that maybe he is not alone in this battle after all. 



Jeg havde glædet mig rigtig meget til at genlæse lige præcis den her bog, fordi det er min yndlingsfilm i serien. Dog kan jeg godt se der er ændret en del - igen en del jeg havde glemt.
Jeg havde fx. glemt hvor følelsesmæssig Harry er i den her historie. En ting er alt det med Sirius, men jeg havde glemt alle de følelser og kaos med Cho. Det gør at man tydeligt kan mærke at Harry er ved at blive ældre og at han udvikler sig helt utrolig meget.

Denne gang er det ikke kun Voldemort der er skurken. Umbridge gør alt for at gøre livet surt for Harry og det lykkes hende. Hun fjerner langsomt alt der har betydning og gør livet på Hogwarts meget trist og surt.
Fred og George er dog med til at gøre det hele lidt sjovere. De er hemmelighedsfulde og har masse ballade klar. De gør det sværere år lidt sjovere. Specielt da de beslutter at gå over grænsen!

Slutningen gør det meget klart at historierne for alvor er begyndt at blive mere mørkere og dystre, og at der er en kamp på vej. Dumbledores "tale" til Harry på hans kontor, er en understregelse af ændringen af eventyret.
På trods af at jeg havde glemt store detaljer af historien, så elsker jeg at besøge universet igen, og kan slet ikke forstå der kun er to tilbage.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag