Opløst

Titel: Opløst 
Forfatter: Sara Blædel og Mads Peder Nordbo
Forlag: Politikens forlag
Sidetal: 336
Format: Lydbog 
Oplæser: Dan Schlosser 
Varighed: 8 timer og 9 min.  

Det er sommer, og alt ånder fred og idyl i den fynske landsby Tommerup. Charlotte, en yngre mor til to små børn, er på vej fra morgenmotion i hallen til sit arbejde på den lokale folkeskole, da hun forsvinder sporløst på den korte strækning. 

Da Charlottes mand senere på dagen møder desperat op hos politiet i Odense, modtager vicepolitiinspektør Liam Stark og politikommissær Dea Tork anmeldelse, men venter med at sætte en eftersøgning i gang, da Charlotte kun har været savnet få timer. 

Næste morgen er hun imidlertid stadig ikke dukket op, og det står klart, at der kan være tale om en forbrydelse. 
De følgende dage vokser sagen til et omfang, hvor det meste af Fyn er involveret, og folk gemmer sig inden døre af frygt for at blive den næste, der forsvinder. 

En intens kamp mod tiden udspiller sig for Liam og Dea, som må se sig fanget i et spil, hvor mennesker dør en pinefuld død, uden politiet kan gøre andet end at se magtesløst til. 

Et samarbejde som ingen havde set komme! Sara og Mads er begge krimiforfattere, og har skabt en ny krimi der får alle læsere til at håbe på mere fra dette forfatterpar!

Mysteriet starter da Charlotte forsvinder i Tommerup, efterfølgende bevæger vi os i Assens, Glamsbjerg, Odense, Kolding og andre små byer på Fyn - og det elsker jeg virkelig. Jeg kender samtlige byer, og det er så fedt at se historien udvikle sig steder jeg har været. Det gør det ekstra levende og gør også at jeg sidder endnu længere ude på sædet for at finde ud af hvad der sker. 

Karakterne er super godt opbygget og det er et interessant perspektiv historien har. Der er mange forskellige vinkler på historien og mysteriet, og et intenst indblik i hvordan en lille by som Tommerup kan blive påvirket af en forsvunden. 

Historien er fangende med det samme og rigtig spændende. På intet tidspunkt falder historien i tempo og jeg længes hele tiden efter mere. Den er velskrevet og yderst godt læst op af Dan Schlosser. Jeg er vild med historien, og er helt trist over at den er slut. 
Jeg håber at Sara og Mads sætter sig for at udvide deres samarbejde med flere bøger, for det er et yderst vellykkede forfatterpar.  

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag