Første offer

Titel: Første offer
Forfatter: James Patterson
Forlag: Aschehoug
Originaltitel: 1st to Die
Sidetal: 283
Serie: -

Hvornår er man lykkeligt? Hvornår føler man sig fuldkommen tryg? Her har vi en morder, hvis speciale er at slå en kile i den lykke, et brudepar oplever på selve bryllupsaftenen.
Hans første offer udvælges med omhu, og det unge nygifte par finde bestialsk myrdet i suiten på et eksklusivt hotel på det, der skulle have været deres livs stjerneaften. Og deres død bliver startskuddet til en række mord på brudepar, for den forskruede morder finder størst tilfredsstillelse, når ofret er lykkeligt i dødsøjeblikket.
Detektiven Lindsay Boxer står foran en gigantisk mordgåde, hvor der hverken er motiv eller mistænkt. Sammen med tre andre kvinder - en retsmediciner, en jurist og en journalist - sætter hun sig for at stoppe morderen. Men de kommer ingen vegne gennem de normale kanaler, og derfor tager de utraditionelle midler i brug. De har ingen ide om, hvad der venter dem.

Selvom det er min bog, så var det min mor der læste den først, og hun elskede den. Og det gjorde jeg også. Til tider en lille smule langtrukken i stilen, men den var spændende med det samme.
Historien har en rød tråd igennem det hele, og selvom jeg hurtigt kunne gætte hvem der var morderen så kom der stadigvæk et tvist, jeg ikke havde set komme i epilogen, og det nød jeg rigtig meget.
Den var nem at læse og kan godt forstå min mor var fanget.

I slutningen sad jeg med tåre i øjnene, som bare ventede på at trille ned af kinderne. Det er sjældent jeg græder over en bog - tåre i øjnene er derimod en lidt anden sag. Jeg synes slutningen var så rørende og meget typisk 😄, men det fik mig alligevel til at knibe en tåre, til Lindsays side.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag