Liebster Award

Jeg er blevet nomineret til "Liebster award" af Luna, og jeg er meget spændt på at lege med, og se hvad det er :)

Reglerne er: 
- Tak bloggeren, som nominerede dig - Tak Luna :) 
- Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg 
- Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig
- Skriv 11 selvvalgte facts om sig selv 
- Nominer 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere) 
- Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på 


11. spørgsmål fra Luna :) 

1. Hvorfor begyndte du at blogge? 
Jeg begyndte at blogge fordi min tidligere veninde gjorde det, og det virkelig sjovt. Den gang jeg startede havde jeg dog ikke noget specielt formål med min bloggen, andet end mit privatliv og en masse lal ;) Først senere udviklede jeg det til en bogblog :)

2. Ville du ønske du kunne leve af at blogge, eller er der noget andet du hellere vil med dit liv?
Første gang Lene Dybdahl delte min anmeldelse af Nøglens vogtere 2 (mener jeg), delte jeg det selv på Facebook, og var overglad for det, og lige netop derefter kom spørgsmålet; Ville jeg ikke gerne leve af det.
Men nej. Jeg elsker at læse og være bognørd, men jeg kan sagtens lade en bog ligge i 14 dage, fordi jeg ikke lige har lyst til at læse. Og bliver jeg tvunget til at læse fordi jeg SKAL, så er jeg bange for at jeg vil blive træt af det. Så jeg nyder min hobby i stedet :)

3. Hvad er den absolut dårligste bog du nogensinde har læst?
Hvis en bog ikke fanger mig rigtig inde for de første 100-150 sider, så ryger den altså. Nogen gange på hylden til et andet tidspunkt, og nogen gange på genbrug. Men jeg mindes da at jeg kom igennem Stephen Kings "Ondskabens hotel", selvom jeg kæmpede og kæmpede. Ikke fordi den var dårlig som sådan, men fordi den var så ufattelig langtrukken!

4. Hvor mange timer om ugen, bruger du på at blogge, planlægge blog og tænke på hvad du skal blogge? 
Hvis jeg selv skal sige det, så er jeg nok lidt sløset på min blogfront (i forhold til mange andre i hvert fald). Jeg skriver et indlæg når jeg føler jeg har noget at sige om en bog, har brug for at komme ud med noget eller føler for en tag leg :)
Jeg forsøge at skrive et indlæg om ugen, men får jeg det ikke gjort, så går det nok. Jeg kunne gøre meget mere ud af det, men mit humør svinger bare så meget at det er svært altid at finde overskud til bloggen, selvom jeg elsker min blog.

5. Dyrker du en form for sport?
Kun sengegymnastik ;)

6. Har du et yndlings band eller sanger/sangerinde?
Da jeg var yngre/teenager, der var det helt klart Britney Spears. Hun var mit et og alt, og ingen skulle sige negativt om hende. Men i dag har jeg som sådan ikke nogen yndlings. Mit yndlings soundtrack lige pt. er dog Glee, og det har det været længe ;)

7. Hvilken film kan du se igen og igen, uden at blive træt af den?
The day after tomorrow, Fedtmule og søn, Anastacia, Skønheden og udyret, Askepot, Peter Plys (generelt Disney og tegnefilm) og Harry Potter serien :D

9. Læser du nogensinde bøger mere end én gang? 
Ja. Hvilken bogelsker gør ikke det?

10. Hvordan har du det egentlig med Twilight-bøgerne?
Jeg elsker dem! Det var de bøger der fik mig til at læse for alvor igen, og jeg genlæser dem gerne eller bestemte scener jeg savner. Så er det sagt og afsløret ;)

11. Har du læst noget af Stephen King? Hvis ja, hvad var så din favorit bog?
Jeg har læst "Ondskabens hotel", "Carrie" og "Den grønne mil", og jeg kunne rigtig godt lide både "Carrie" og "Den grønne mil". Skal jeg vælge en favorit, er det nok "Den grønne mil", men det er lige så meget fordi jeg bare elsker filmen :)


11. facts om mig :)
1. Jeg er en Disney nørd 
2. Jeg lider af angst og tvangspræget personlighedsforstyrrelse 
3. Der spilles altid musik i min lejlighed - enten lavt eller højt 
4. Jeg bliver nogen gange overrasket over, hvor stor indflydelse bøger har fået på mit liv 
5. Jeg har en svaghed for tasker 
6. Har været single i 2,5 år, og begynder at være lidt træt af det 
7. Er rigtig god til at ødelægge ting jeg lige har købt
8. Jeg hader at shoppe tøj 
9. Mit vennepar gjorde mig tante for deres søn for 2 år siden, og ku ikke være mere glad og stolt af at være en del af deres familie <3 
10. Jeg har altid været opsat på at skulle have børn, men jo ældre jeg bliver, jo mere i tvivl bliver jeg
11. Jeg bilder mig selv ind at jeg synger godt, når jeg synger her hjemme 


Jeg nominerer disse 11. bloggere :) 
Jeg har ikke helt styr på hvem der allerede er nomineret, men her er mine :) 
1. Karin
2. Nena
3. Pipaluk
4. Sascha
5. Sabina 
7. Astrid
9. Malene
10. Louise
11. Anne
Jeg håber i vil være med :) 

Mine 11. Spørgsmål :) 
1. Hvor hedder din blog det den hedder?
2. Hvilket musik nr. har du sidst hørt? 
3. E-bog eller fysisk bog? Og hvorfor? 
4. Hvilken årstid holder du mest af?
5. Hvor mange bøger læser du ad gangen? 
6. Har du et slik sted? Og hvad ligger der i det?
7. Læser du klassikere fordi du føler du skal, eller fordi du har lyst?
8. Har du en yndlingsfilm og serie?
9. Har du en forfatter drøm?
10. Hvad er det bedste råd du kan give til en ny kommende blogger? 
11. Vil du gerne arbejde med bøger i din fremtid, på den ene eller anden måde?


Kommentarer

Populære opslag