Troskabens bånd

Titel: Troskabens bånd
Forfatter: Barbara Taylor Bradford
Forlag: Flamingo
Anmeldereksemplar fra Flamingo books :)
Originaltitel: Cavendon Hall
Sidetal: 338 (e-bog)
Serie: -

Charles Ingham - den 6. jarl af Mowbrays - fire døtre er alle yndefulde piger, men 17-årige Daphne er den smukkeste engelske rose af dem alle. Hendes skønne ydre skal sikre Ingham-familiens forsatte position i det engelske aristokrati. Men en sønderknusende begivenhed ryster Ingham-familien og hele godset Cavendon Hall og vender med et trylleslag op og ned på Daphnes strålende fremtidsudsigter.
En dag modtager jarlen et uventet brev fra en fjern slætning, Hugo Stanton, der efter mange år i udlandet, vender hjem for at slå sig ned i nærheden af Cavendon Hall. Kan Hugo Stanton vise sig at blive Ingham-familiens redning? Samtidig trækker mørke skyer op over Europa. Året er 1913, og snart vil livet for den aristokratiske familien Ingham og deres hengivne stab af tjenestefolk forandre sig for altid.

Jeg har kun set Downtown Abby, og ikke læst bogen, men jeg elsker serien og kan kun anbefale den!
Derfor elsker jeg Troskabens bånd! Den har alt! Humor, kærlighed, spænding, vold, krig og familie slægt, og den ligger op til en fortsættelse uden at gøre det direkte.
I starten synes jeg det var lidt svært at huske hvem der hørte til Ingham familien og Swann familien, men efter jeg havde styr på det, så slugte jeg bogen råt. Den aften jeg læste den færdig, blev der desværre ikke læst lektier 😝 ups.

Jeg elsker når historie bliver blandet ind i en familie, fyldt med kærlighed og drama! Daphne irriterede mig en lille smule i starten, fordi hun var så sød og uskyldig, men ret hurtig ændre det sig og jeg fik stor medfølelse for hende. Hendes mor derimod (!) hun var ikke irriterende, for hvorfor ikke bare være ærlig fra starten af. Det kommer jeg aldrig til at forstå. Hendes far, var sød, forstående og virkelig elskelig. Jeg synes det var dejligt at han kun ville Daphnes bedste, uden at tvinge hende til noget hun ikke ville.

Jeg håber dog at der kommer en eller flere bøger. Det er Daphne der er hovedpersonen i historien, og da hun har 3 søstre og 2 brødre så er der rigelig med historier og tage fat i. Men det skulle undre mig med den slutningen at der ikke kommer en til 😄 Jeg krydser i hvert fald fingre! Opdatering: Der er skrevet en mere i serien så vidt jeg kan google mig frem til, og nu glæder jeg mig bare til at jeg kan få fingre i den!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag