Book blogger tag

Lad os tage endnu en tag-leg 😄

1. Name a book you´re ambarrassed you haven´t read 
Kampen om tronen af G. R. R. Martin. Jeg har den vidst nok stående der hjemme et sted, men elsker tv-serien så meget at jeg har ventet med at gå i gang med den. Samtidig venter jeg også på at han skriver serien færdig, så jeg kan købe hele serien samlet 😊

2. What is the strangest thing you´ve ever used as a bookmark? 
Jeg plejer generelt altid at have et bogmærke med mig når jeg ved jeg starter en ny bog, men hvis ikke bruger jeg bare en kedelig seddel af en art.

3. Look at your bookshelf. What´s the first yellow-spined book you see?
Prins Caspian af C. S. Lewis i Narnia serien 💗

4. If you could have one new book from a dead auther, who would it be?
Det ved jeg ikke lige umiddelbart. Der er nok en, men ved ikke lige hvem det skulle være.

5. Name an author who deserves more readership 
Det er jo meget forskelligt, fordi det kan jo være jeg nævner en forfatter fx. Eva Ibbottson, som har mange læsere som jeg ikke kender til.

6. Bookmark or random piece of paper? 
Helt klart bogmærke! Jeg kan godt finde på at bruge et stykke papir eller hvad jeg nu lige har liggende, hvis jeg ikke er hjemme eller har et bogmærke ved mig, men det bliver altid skiftet ud med et bogmærke 😊

7. Can you stop anywhere in a book or do you have to finish the chapter?
Jeg foretrækker at stoppe efter et kapitel eller afsnit, hvis det er nødvendigt. Men jeg kan godt stoppe midt i det hele hvis der lige opstår et eller andet.

8. One book at a time or several? 
Begge dele. For tiden læser jeg én bog ad gangen, men jeg kan bestemt godt have flere i gang. Ofte er det hvis jeg er i gang med en biografi, så er det rart at veksle med noget andet ved siden af også.

9. Do you read ahead or skip pages? 
Ja det gør jeg desværre. Både læser frem af og skimter de næste sider hvis det er rigtig spændende. Det er ikke altid med vilje - det kan ske hvis jeg lige skal se hvor langt kapitlet er, og om jeg kan nå at læse det, men det sker også at det er så spændende, at mine øjne bare automatisk rammer næste side af bogen, for at få flere oplysninger 😁

10. Breaking the spine or keeping it like new? 
Jeg synes klart det er pæneste at den ser ud som ny, men når jeg læser synes jeg bare det er nemmere når man lige "breaker the spine".

11. What books do you regret reading? 
Hvis jeg kommer i gang med en bog der ikke fanger mig, så finder jeg en ny. Så jeg synes ikke jeg har fortrudt nogen af de bøger jeg har læst, for der kommer altid nogle tanker og refleksioner ud af det.

12. On average, how many books per year do you read? 
Det svinger utrolig meget. Det år hvor jeg ikke havde nogen seriøs skole at se ting, fik jeg læst over 100 bøger, men sidste år blev det mindre da jeg tydeligt kunne mærke det nye skole "press".
I år er mit Goodreads mål 50 bøger, og har læst 24 indtil videre, så er godt med, men det svinger alt afhængig af hvor meget skolearbejde vi har.

13. What book can you read hundreds of time and not get tired of it?
Harry Potter! Uden tvivl.

15. What is the most recent book you´ve read? 
Yrsa, den glemte dronning af Danmark af Margit Sandemo. Skal bruge den til en dansk opgave også er det dejligt at man selv må vælge.

16. Name a book quote you'll never forget
Have a biscuit Potter 💗

17. How many books do you own?
407 siger min liste - dvs. det er i fysisk form. Jeg har faktisk ikke styr på hvor mange e-bøger jeg efterhånden har.

18. So far, what has been you favorite book you´ve read this year?
Engletræet af Lucinda Riley. Den var virkelig fantastisk og havde et utrolig godt enme.

Kommentarer

Populære opslag