På kant med livet

Titel: På kant med livet
Forfatter: Jennifer Niven
Forlag: Alvilda
Originaltitel: Holding up the universe
Sidetal: 420

Da Libby og Jack møder hinanden kommer det til at forandre alting.
Libby har været kendt som en af de mest overvægtige teenagere i USA, og selvom hun har tabt sig og er klar til livet, så står de mange kilo stadig i vejen for både drømme og selvtillid. Samtidig er der Jack. Udadtil er alt i orden, men han har en hemmelighed der overskygger alt.
Da de to mødes ved skolepsykologen bliver det en helt ny start for dem begge to.

En sød og hyggelig historie, men jeg var meget mere draget af "Som stjerne på himlen". Historien her har et super godt budskab, og elsker at det er overvægt og en knap så kendt sygdom der bliver taget op, men samtidig synes jeg også bare den var alt for forudsigelig.
Fra jeg startede med at læse vidste jeg hvad slutningen ville blive, og normalt er jeg så "dum og naiv" at jeg ikke gætter det, selvom det er åbenlyst.
Når det så er sagt, så elskede jeg at det skiftede i mellem Libby og Jack til at fortælle, for det giver et utrolig godt flow, i forhold til hvis historien kun havde været set fra Libbys synspunkt.

Bogen er utrolig nem at læse og hurtig at komme igennem. Personligt synes jeg den var hård at komme igennem i starten, men det er fordi det netop handler om overvægt og de tanker man kan have omkring det at være overvægtig. Men Libby er en sej pige, og selvom hun ikke vil være en rollemodel, så bliver hun det.
Selvom jeg bedre kunne lide "Som stjerne på himlen", så synes jeg også den her er meget sød, og Jennifer Niven gør et super godt arbejde med en historie, hvor man kan finde sig selv ved at finde en anden samtidig.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag