Panteons prøve del 1 og del 2

Titel: Panteons prøve del 1 og del 2
Forfatter: Boris Hansen
Forlag: Tellerup
Sidetal: 535 + 410
Serie: #3 i Panteon-sagaen


Panteons prøve er nært forstående. 
Om tyve dage vil guder, engle og efterkommere stå over for hinanden i Empyria. Derefter vil intet nogensinde være det samme. 
Fader Prias børn rejser mod den gyldne fæstning fra alle verdenshjørner for at nå frem inden Prøven begynder. Det samme gør Lucas og hans venner, men først venter et møde med fortiden, med Zonen, med Storbyen. 
Og med det mysterium der har opslugt Mehmet og Julia.
Samtidig fører skæbnen Saida ned i det mørkeste dyb af dem alle: Empyrias underverden hvor en skjult sandhed venter. Og hendes eget indre hvor den røde engel blomstre.



Jeg har valgt at anmelde begge bøger på en gang, da de er én bog der er delt op, og jeg har læst dem lige efter hinanden.
I de to foregående bøger har jeg nydt rigtig meget at følge englene og specielt Saida, men jeg synes første del var lidt langtrukken og virkelig mærkelig, men det kom stærkt efter og jeg synes virkelig kapitlerne var spændende jo længere de kom på rejsen!
Slænget fra zonen er stadig vildt interessante og udvikler sig utrolig meget, og deres rejse er helt utrolig!

Jeg synes Cassandra holder for meget information for de andre og specielt fra Lucas, men det er virkelig med til at gøre Lucas' indre rejse interessant - specielt da de møder fjende V. Det synes jeg var et meget interessant spil og med til at gøre det hele utrolig spændende.
Julia og Mehmet udvikler sig også meget, og jeg har virkelig ondt af dem. Også af de andre, men slet ikke i samme grad som de to. Mehmets udvikling synes jeg er rigtig god, når begge sider trækker i ham.

De to foregående bøger blæste mig virkelig omkuld, og jeg var virkelig spændt på 3 bog, og den har bestemt ikke skuffet! Den har efterladt mig hungrende efter mere, og venter virkelig i spænding på hvad den 4 bog kommer til at indeholde. Der er mange løse ender jeg gerne vil have svar på, og jeg er sikker på at det er derfor den 4 bog, er blevet så lang.
Serien bliver fuldt til døren hele vejen og mangler intet. Alle karakterer er til holde styr på, og når man for hvert kapitel skifter hovedperson så man kan følge dem alle på én gang, så sidder man nogen gange på det yderste af sædet for at vide mere. Slutningen overraskede mig en del og sidder allerede på det yderste og venter på udgivelsen!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag