Det ultimative bog tag!

Jeg synes det er længe siden jeg har lavet et tag, så det skal ændres!
Jeg har fundet det her sjove bog tag hos Julie, bogfeber, godt nok fra sidste år, men tænker godt det stadig kan bruges 😉

1. BLIVER DU KØRESYG, HVIS DU LÆSER, IMENS DU SIDDER I EN BIL?
Ja! Og jeg tænker altid at det går nok at sidde at skrive sms, tjekke Facebook, Instagram osv., men jeg bliver simpelthen så dårlig. Og jeg synes faktisk det er blevet værre her på det sidste. Hvis jeg sidder bagi så bliver jeg dårlig, hvis jeg ikke kan se vejen 😷

2. HVILKEN FORFATTERS SKRIVESTIL ER HELT UNIK EFTER DIN MENING, OG HVORFOR?
Det er rigtig mange der er værd at nævne! Jeg er vild med Nanna Foss måde at skrive på. Spektrum serien er helt fantastisk bygget op og elsker alle de små ledetråde jeg slet ikke fatter før jeg læser bogen anden gang 😆 Og nu vi snakker universer, så skal Boris Hansen også lige nævnes. For Panteon sagaen slår virkelig alt.
Men jeg tror den ultimative unikke forfatter for mig er, J. K. Rowling, Kenneth Bøgh Andersen eller Dennis Jürgensen. Ja jeg kan ikke vælge 😅
Rowling er uden tvivl mester i Harry Potter serien, men grunden til at jeg er lidt i tvivl med hende alligevel, er fordi jeg ikke rigtig har kunne lide nogen af de andre hun har skrevet.
Kenneth og Dennis minder for mig rigtig meget om hinanden. De har begge to masser af humor i deres historier, og de er utrolig dygtige til at bygge universer op. Så det bliver et blandet svar 😇

3. HARRY POTTER ELLER THE TWILIGHT SAGA?
Altså jeg er helt klart Twilight fan, men er det enten eller så er det helt klar Harry Potter!
De har hver især noget jeg virkelig elsker, og kan altid hive dem frem igen.


4. HAR DU EN BOG MED I DIN TASKE? OG HVAD HAR DU ELLERS I DEN?
Det svinger lidt. I perioder har jeg. Jeg er lige begyndt at pendle igen og der har jeg haft en bog med i tasken, og tænker at jeg kommer til at have det frem over.
Og hvad har jeg ellers.. Det kommer an på hvilken taske det er 😅 I min skoletaske er det selvfølgelig min computer, oplader, skolebog, blok, penalhus, servietter, gajol, regnslag og en lommeregner. I min almindelig daglig taske har jeg servietter, gajol, håndcreme, pt. en regn poncho der ikke er kommet op endnu og et neglesæt.

5. LUGTER DU TIL DINE BØGER?
Haha! Det har min veninde og jeg ofte snakket om, at der er ikke noget bedre at gå og rører bøgerne fysisk også lugte til dem. Det er en fantastisk duft ❤

6. BØGER MED ELLER UDEN ILLUSTRATIONER?
Begge dele tænker jeg. Jeg synes det er utrolig lækkert og ofte flot når der er lavet illustrationer til en bog. Om det er en enkelt side med en tegning eller om det er detaljer ude i magnen. Men det kommer an på bogen, for det kan til tider distrahere. Men ofte er det med til at fremhæve historien på en smuk måde.

7. HVILKE BØGER ELSKEDE DU, DA DU LÆSTE DEM, MEN HAR SIDENHEN OPDAGET IKKE LIGE ER EN STOR BOG? 
Det tror jeg faktisk ikke jeg har opdaget ved nogen endnu. Dem jeg har genlæst, har jeg stadig elsket lige så meget som første gang.

8. HAR DU EN SJOV HISTORIE OM BØGER FRA DIN BARNDOM?
Nej. Beklager, men som jeg har fortalt mange gange, så læste jeg ikke som barn. Så det har jeg desværre ikke.

9. TYNDESTE BOG PÅ DIN REOL?
Det må være digtsamlingen "Dagene løber halt" af Martin "tidsrøver" Nørgaard, på små 37 sider.

10. TYKKESTE BOG PÅ DIN REOL? 
"Seven novels" af Jane Austen på 1220 sider.


11. SKRIVER DU SELV PÅ NOGET? KUNNE DU FORESTILLE DIG SOM FORFATTER I FREMTIDEN?
Jeg skriver nogle små ideer, men jeg bliver aldrig færdig da jeg mister ideerne igen, så nej jeg kan desværre ikke forstille mig som forfatter. Eller det kan jeg i min fantasi, men ikke som realistisk

12. HVORNÅR STARTEDE DU MED AT LÆSE? 
Min første selv valgte bog var i 9. klasse, da jeg var 14-15 år, også igen da Twilight kom frem da jeg var 19-20 år, hvorefter jeg ikke har kunne stoppe siden. ❤

13. HVILKEN KLASSIKER ER DIN FAVORIT?
"Stolthed og fordom" af Jane Austen

14. HVILKET FAG VAR DU BEDST TIL I SKOLEN? 
Matematik tror jeg. Det interesserede mig vidst mest

15. HVIS DU FÅR EN BOG I GAVE, SOM DU ALLEREDE HAR LÆST OG IKKE BRØD DIG OM, HVAD VILLE DU SÅ GØRE?
Bytte den...

16. KAN DU NÆVNE EN SERIE, SOM MINDER OM HARRY POTTER OG THE HUNGER GAMES, MEN SOM MANGE IKKE KENDER TIL?
Jeg har aldrig læst "The Hunger Games", men min første tanker er "Arven" serien af Christopher Paolini, men jeg tænker ikke den er så ukendt.

17. HAR DU EN DÅRLIG VANE NÅR DU LAVER BOOKTUBE?
Nej, for det er jeg stoppet med. Tror det var en kort trend. Eller det var det for mig

18. HVAD ER DIT YNDLINGSORD? 
Det ved jeg faktisk ikke.. Min første tanke var "at elske", men er aldrig noget jeg har givet megen tanke.

19. ER DU EN NØRD? 
JA! Uden tvivl en stor nørd, på flere områder


20. VAMPYRER ELLER FEER? HVORFOR? 
Hmm.. Vampyrer pga. Twilight sagaen og feer pga. Klokkeblomst

21. FORMSKIFTERE ELLER ENGLE? HVORFOR? 
Engle - helt specifikt "Dæmondræberens" engle, fordi jeg elsker Dominic (selvom han er det modsatte af en engel)

22. SJÆLE ELLER VARULVE? HVORFOR?
Varulve, da jeg ikke har noget specifikt forhold til sjæle.

23. ZOMBIER ELLER VAMPYRER?
Vampyrer igen.. Og igen pga. Twilight

24. "LOVE TRIANGLE" ELLER FORBUDT KÆRLIGHED? 
Det kommer meget an på historien, men hælder mest til forbudt kærlighed

25. UDELUKKENDE KÆRLIGHEDSROMAN, ELLER EN ACTION FYLDT BOG MED FÅ KÆRLIGHEDSSCENER? 
Begge, til hver sin dag. Jeg elsker begge slags, men mit humor på dagen får altid lov til at vælge

Kommentarer

Populære opslag