mælk og honning

Titel: mælk og honning
Forfatter: Rupi Kaur
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Originaltitel: milk and honey
Sidetal: 204


mælk og honning er en samling digte og tekster, illustreret af Rupi Kaur selv, der handler om vold, overgreb, tab, kørlighed og kvindelighed. 
mælk og honning tager læseren med på en rejse ind i livets mest sorgfulde, stærke og kærlige øjeblikket. 
Rupi Kaur formidler følelser og erfaringer fra et kvindeliv, der er nemt at relatere til. Med sin enkle stil har hun formået at påvirke milioner af læsere. 



En smuk og rørende digt samling! Du bliver som læser taget med på en rejse igennem Rupis liv og man mærker de stærke følelser på hver side.

Den er delt op i fire dele; det smertende, elskende, ødelæggende og det helende. Og hver del rammer utrolig hårdt.
Den smertende del går lige i hjertet og jeg følte utrolig meget sorg og irritation for forældrene og nok også lidt kulturen.
Den elskende del er utrolig smuk beskrevet. En hver der har været forelsket forstår de følelse der strømmer ud fra siderne.
Den ødelæggende del gav mig en følelse af sorg med samtidig mod.
Den helende del er endnu en gang utrolig smuk og en smuk måde at afslutte hendes smukke rejse i denne bog.

Jeg var hele følelses registret igennem, og det er utrolig sjældent jeg bliver grebet af en digtsamling, men det gjorde jeg virkelig her. Oven i det er hende illustrationer med til at forstærke digtet i sig selv og udtrykke hvad hun har følt.
Jeg er meget positiv overrasket over samlingen, og glæder mig til at læse noget mere fra Rupi Kaur.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag