Dagens lys

Titel: Dagens lys
Forfatter: Carey Heywood
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books 🙂
Originaltitel: Chasing Daylight
Sidetal: 269
Serie: #3 i Carolina serien
Udkommer: 19. marts 2019


Krigsveteranen Mitch Brooks er i live, men holder verden ud i strakt arm. Efter et motérangreb har han mistet sit ene ben og er nu blevet noget af en eneboer. Hans eneste ven er terapihunden Zeus, som aldrig forlader hans side. Egentlig drømmer Mitch ikke om andet end at få lov til at være i fred. Altså lige indtil han møder McKenzie. 
McKenzie Williams arbejder i en hundespa og har egentlig også brug for at blive reddet. Men det sidste hun forestiller sig er en skræmmende smuk mand, som banker vedholdende på hendes dør midt om natten. Mandens hund er ved at dø, og han insisterer på, at hun skal hjælpe. Og det gør hun. 
I ugerne der kommer render de konstant ind i hinanden, og McKenzie må hele tiden overbevise sig selv om, at hun ikke følte en gnist den nat. For livet har vist hende, at det hun engang drømte om aldrig kan blive til virkelighed. 
Kommer han til at vise hende, at hun måske godt kan få det, hun ønsker sig? Og vil hun redde ham fra mørket indeni, eller bliver han for evigt gemt for dagens lys?



Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Jeg ELSKER når tabuer bliver taget op i en historie, og fylder så meget som de gør i Heywoods historier!
Jeg er vild med Carolina serien, før den gør netop det. I den her historie handler det om PTSD og vold. Ingen tvivl om at det er en kærlighedshistorie med stort K, men elementerne giver god mening, og jeg elsker simpelthen Mitch! Han er så dejlig!

Der er meget mere fysisk power og dramatik i den her bog, i forhold til de to andre, men det holder og det gør at spændingen bygger mere og mere op. Jeg nød det lille element at der var nogle små genkendelige ting fra de to foregående bøger, men alle bøger i serien, kan læses enkeltvis.

For min skyld måtte historien godt være længere. Jeg synes historien er kortet meget ned i forhold til hvad den kunne være, men det gør også at det bliver en let læselig historie. Jeg læste den i toget på vej til Odense, og hjem igen, og havde gang i den igen da jeg kom hjem. Mitch og McKenzie blev ved mig, og Zeus er sådan en fantastisk hund! Ej hvor ville jeg gerne have haft ham, da jeg havde det værst!

Jeg er vild med historien, selvom slutningen ikke helt er mig. Der går det for stærkt, men det ødelægger på ingen måde min gode oplevelse af bogen. Jeg glæder mig til at læse mere fra Heywood.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag