Harry Potter and the Philosophers Stone

Titel: Harry Potter and the Philosophers Stones
Forfatter: J. K. Rowling
Indlæst af: Stephen Fry
Tid: 8 timer og 25 min.
Serie: #1 Harry Potter
Genlæsning



When a letter arrives for unhappy but ordinary Harry Potter, a decade-old secret is revealed to him that apparently he´s the last to know. His parents were wizards, killded by a Dark Lord´s curse when Harry was just a baby, and which he somehow survived. Leaving his unsumpathetic aunt and uncle for Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, Harry stumbles upon a sinister mystery then he finds s three-headed dog guarding a room on the third fllor. Then he hears of a missing stone with astonishing powers, which could be valuble, dangerous - or both! 



Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har læst Harry Potter efterhånden, men jeg fandt Owl Post Podcast på Spotify og efter at have hørt gennemgang af første bog, var jeg nødt til at genlæse dem, og jeg nyder det virkelig!

Jeg synes Stephen Fry gør et utrolig godt arbejde med at læse Harry Potter. Han lever sig så meget ind i de forskellige karakterer og elsker at han fortolker dem med sine egne forskellige stemmer. Det gør virkelig læseoplevelse til en helt unik oplevelse. Specielt fordi jeg har en tendens til at høre stemmerne fra filmene.

Selve historien er fantastisk. Her i den første bog elsker jeg at det er helt grundlæggende det hele. Rowling forklarer alt, fordi det er fra Harrys perspektiv og han er også ny i det her troldmands-univers, og alt bliver stille og roligt åbnet op for os læsere.
Jeg synes den første historie er god, og den giver et klart indblik i hvad serien kommer til at handle om.

Det er svært at skrive en anmeldelse når man har læst den 10? 12? 15? gange, men det gode ved genlæsningen og ikke mindst podcasten, er at jeg virkelig opdager nye ting hver gang. Jeg lægger mere mærke til de små hints der kommer undervejs, og ikke mindst Rowlings måde at opbygge serien på. Men mest af alt elsker jeg at genhøre serien og opleve Hogwarts igen.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag