Harry Potter and the Chamber of Secrets

Titel: Harry Potter and the chamber of Secrets
Forfatter: J. K. Rowling
Indlæst af: Stephen Fry
Tid: 9 timer og 40 min.
Serie: #2 Harry Potter
Genlæsning


Harry can´t wait for his hollidays with the Dursleys to end. But a small, self-punishing house-elf warns Harry of mortal danger awating him at Hogwarts. Returning to the castle nevertheless, Harry hears a rumor about a Chamber of Secrets, holding unknown horros for wizards of Muggle parentage. Now someone is casting spells that turn people to stone, and a terrible warning is found painted on the wall. Harry is always in the wrong place at the wrong time. But something much more teerifyring has yet to be inleashed. 



Fortællingen om Harry fortsætter og Rowling genfortæller en smule om hvad der skete i foregående bog, men bruger heldigvis ikke for meget tid på det. Men lægger derimod meget vægt på mysteriet i den her bog. Og det starter ret hurtigt.

Dobby er en af mine yndlingskaraktere! Han er så uskyldig og opsat, at han slet ikke tænker over hvad det er han gør, og det gør ham simpelthen så nuttet.
Og jeg elsker at vi i den her bog også får lidt mere af Ginny. I den foregående bog, ved vi bare at det er Weasley pigen, men her får vi lidt mere indblik i hende og at hun faktisk ikke har et særlig godt første skoleår.

Lockhart har jeg lyst til at slå flere gange. Ej hvor er han bare irriterende, men han gør samtidig det hele ret sjovt, specielt fordi alle lærerne går "imod" ham og gør grin med ham. Både foran ham, men også bag hans ryg.
Det gør bl.a. at jeg ser en lidt anden side af Snape, som indtil videre bare er et dum svin (undskyld mit sprog) over for Harry. Desværre er det ikke sådan at jeg bløder op for Snape, men det er rart at se at han faktisk ikke hele tiden er imod Harry i den her bog.

Jeg synes selve historien giver et godt dybere indblik i Hogwarts og de 4 grundlæggere af skolen, og det kan jeg godt lide. Jeg kan godt lide at Rowling har tænkt så dybt over tingene den gang hun skrev historien. Det gør at det hele bliver så gennemført.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.



Kommentarer

Populære opslag