As time goes by

Titel: As time goes by
Forfatter: Mary Higgins Clark
Forlag: Simon and Schuster
Sidetal: 278
Format: Lydbog
Oplæser: Jan Maxwell
Varighed: 8 timer 

Journalist Delaney Wright is on the brink of stardom after she begins covering a sensational murder trial for the evening news. She should be thrilled, yet her growing desire to locate her birth mother consumes her thoughts. When Delaney's friends offer to look into the mystery surrounding her birth, they uncover a shocking secret they do not want to reveal... 

On trial for murder is Betsy Grant, widow of a wealthy doctor who has been an Alzheimer's victum for eight years. When her lawyer urges her to accept a plea bargain, Betsy refuses: she will go to trial to prove the innocence. 

As the trial unfolds, and the damning evidence against Betsy piles up, Delaney is convinced that Betsy is not gulity and frantically tries to prove her innocence - before it's too late. 

Jeg er stor fan af Mary Higgins Clark, og har læst utrolig mange fantastiske krimier fra hende, og en af mine yndlingskrimier er fra hende. Denne her historie er dog helt anderledes.  

Største delen af historien udspiller sig i retssagen. Langsomt hører vi historien udfolde sig og hvordan Betsy er beskyldt for at have dræbt sin mand. 

Jeg kan rigtig godt lide at vi lidt er som juryen og langsomt får de små facts hen af vejen. Det skaber en god spænding og udfoldning i historien. Jeg synes dog også det er med til at gøre historien lidt langtrukken, og samtidig synes jeg det er meget nemt at gætte hvad der er sket (hvilket jeg altid er ypper dårlig til!), og derfor falder historien lidt sammen for mig. 

Historien er god, både med det pludselig mord, men også med side historien om Delaney. Det hele hænger super godt sammen og tråden er tydelig hele vejen igennem. Men på trods af det synes jeg desværre ikke at historien fanger mig lige så meget som mange andre historier Mary Higgins Clark har skrevet. 

Som sagt synes jeg historien er god, og den er rigtig godt læse op, men jeg vil nok stadig holde på at hendes mere blodige krimier er bedre. Måske siger det mere om mig, end om den her historie. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag