Den sidste enke

Titel: Den sidste enke
Forfatter: Karin Slaughter
Forlag: Harpercollins 
Originaltitel: The Last Widow
Sidetal: 496
Serie: #7 i serien om Sara Lindton og Will Trent - #15 i den samlede serie 

Det hele starter med en kidnapning. Familiens shopperutine bliver afbrudt af Michelle Spivey bliver taget på vej ud af shoppingcentret med sin datter. Politiet afsøger området, hendes mand melder hende savnet, men de finder intet. Det er som om hun er forsvundet ud i den blå luft. 

En måned senere, en søvnig søndag eftermiddag, er retsmediciner Sara Lindton til frokost med hendes kæreste efterforsker Will Trent. Men sommers idyl bliver afbrudt af sirener. Sara og Will er trænet til at hjælpe. Deres Job- Deres kald - gør at de altid vil komme til undsætning, når folk er i nød. Men dette er en skrækkelig dag, inden for få timer, er situationen helt ude af kontrol; Sara er taget til fange; Will bliver tvunget under jorden. Dette leder dem til Appalachebjergene, til den forfærdelige sandhed omkring hvad der virkelig skete med Michelle. 

Jeg elsker den her serie! Selvom det er nr. 15 i den samlede serie, så bliver historierne bare bedre og bedre. Spændingen falder på intet tidspunkt, og Sara og Will bliver ved med at udvikle sig. Karin Slaughter skriver fantastisk og hun bliver ved! Se mit indlæg Karin Slaughter Krimiserie for at finde rækkefølgen.

Historien starter spændende ud med kidnapningen af Michelle og det hele er et mysterium, og det bliver det ved med. Specielt da Sara pludselig også bliver fanget. Er det de samme, og hvad vil de med hende? Og hvor er hun? Will vil gøre alt for at finde Sara igen, og Karin Slaughter slår benene væk under mig, med hendes beskrivelser af deres kærlighed til hinanden. 

Den sidste enke er en brutal medrivende historie og jeg har virkelig nydt at læse den. Jeg er fanget af Sara og Wills historie, og den dør på intet tidspunkt. Karin Slaughter formår at blive ved, både at holde læserens interesse i Sara og Wills historier, men også ved at finde nogle fantastiske emner der udvikler sig. Jeg var virkelig betaget af dette emne og synes historien er så stærk, og belyser hvad der kan se for at få den verden man gerne vil have. 

Jeg glæder mig til at læse mere om Sara og Will - specielt efter den slutning!!! 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag