De tavse kvinder

Titel: De tavse kvinder 
Forfatter: Karin Slaughter
Forlag: Harpercollins
Originaltitel: The Silent Wife 
Sidetal: 607
Serie: #8 i serien om Sara Lindton og Will Trent - #16 i den samlede serie 

Skoven i Grant Country var for 10 år siden gerningsstedet for en række uhyrlige forbrydelser. En mand gemte sig i mørket, og overfaldt flere kvinder på brutal vis. Gerningsmanden blev endelig fundet, og forbrydelserne stoppet. Indtil nu. For samme voldsomme fremgangsmåde bliver nu gentaget igen af en ny gerningsmand. Specialagenten Will og retsmedicineren Sara Lindton må gå tilbage til den gamle sag for at komme videre i efterforskningen. Imens lurer gerningsmanden fortsat i skyggerne. 

Jeg har længe været opslugt af Karin Slaughters fantastiske serie med Sara, Will og Jeffery. Det er en lang serie på 16 bøger (på nuværende tidspunkt) og jeg elsker dem. Skrivestillen holder hele vejen igennem og det gør spændingen også! 

Serien er delt op i Sara og Jeffery, Will og Sara og Will. Se mit indlæg Karin Slaughter Krimiserie for at finde ud af rækkefølgen. Karin Slaughter formår at holde spændingen i alle bøgerne og udvikle karakterne på en helt naturlig måde. 

Historien levede helt klart op til mine forventninger og fortsætter direkte fra den foregående bog, Den sidste enke, og denne historie har et helt bestemt twist som jeg var noget skeptisk over til at starte med - nogen gange skal fortiden forblive i fortiden - men de skiftende tidsperioder er med til at fastholde spændingen og ikke mindst udvikle Sara og Will på helt nye måder. 

Jeg elsker den her historie! Udover det er en spændende historie, så skaber den også et lys over kvinder der har været udsat for overfald, og den kamp de har efterfølgende. Deres tab, sorg, styrke, vilje og mørke. Det er virkelig godt beskrevet og forstærker historien. 

Hvis du er til krimi, så kan jeg klart anbefale Karin Slaughters serie! Jeg føler jeg kender Sara og Will så godt efterhånden, men den her bog kom med nogle nye ting jeg ikke kendte - og det elsker jeg blandt andet historien for. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag