Et andet os

Titel: Et andet os
Forfatter: Kirsten Hesketh
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books
Originaltitel: Another us 
Sidetal: 368

Hvad nu, hvis Emma slet ikke er sådan, som hun troede? 

Der sker pludselig en masse i Emmas liv på én gang. Samtidig med at hendes yngste søn har fået dianosen autist, kommer hun ved et uheld til at sige sit job op. Emma har altid været dybt engageret i sit ægteskab, men nu virker det pludselig forkert, og hun er ret sikker på, at hun kommer til at have en affære med den nye, lækre far på børnenes skole. 

Den eneste, der ser ud til at være, som det plejer, er alle andre. Men hvis hun ikke er den, hun troede, hun var, kan hendes gamle liv så passe sammen med den nye Emma? 

En skøn historie om at have et barn der er autist og hvordan det vender hele ens liv op og ned. 

Vi følger Emma og Daniel der finder ud af at deres ene søn har Aspergers. Det er en stor omvæltning for hele familien og de to håndtere diagnosen vidt forskellig. Diagnosen rammer familien meget hårdt og alle statistikker de har læst ser ud til at komme til at passe. 

Historien er godt beskrevet. Der er humor på trods af at det er en barsk fortælling og jeg føler virkelig med Emma. Langsomt som jeg lærer Emma at kende, synes jeg dog også hun er lidt egoistisk og dobbeltmoralsk, men hendes måde at være på giver mening til sidst og der tilgiver jeg hende alt. 

Jeg kan ikke sætte mig ind i situationen da jeg ikke selv har børn, men historien er alligevel nem at relatere sig til. Frederik er en af mine yndlings karakter i den her historie. Han er rigtig meget i baggrunden, men igennem ham kommer mange af problemerne til udtryk. 

Det er som sagt en skøn historie og en smuk fortælling om hvordan familier tackler og ser tingene forskelligt, og hvad man måske glemmer er sket i barndommen. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag