Ondskabens kærlighed

Titel: Ondskabens kærlighed
Forfatter: Tine Mangor Grave
Forlag: Mellemgaard
Anmeldereksemplar fra Mellemgaard
Sidetal: 193

Carsten og Cathrine gik i samme klasse i folkeskolen, han var mobberen, hun var hans offer. De skal mødes igen 20 år efter til klassens jubilæum. 
På vej til festen falder Cathrine og slår sit hoved, og et hukommelsestab gør, at hun ikke kan huske sin skolegang, eller hvem Carsten er. 
I samme øjeblik, hun træder ind i pejsestuen, hvor alle hendes gamle klassekammerater sidder, får Carsten øje på hende og forelsker sig hovedkulds i hende og hun i ham. Han får at vide, at hun ikke kan huske, hvem han er. Han sætter sit liv på pause for at tage sig af hende. Han håber på, at når hun får sin hukommelse tilbage og husker, hvem han er, at hun så vil elske ham for den, han er nu, og lade kærligheden sejre, men han frygter, at hun vil lade det gamle had mellem mobber og offer sejre. 

Tine Mangor Grave har udgivet sin debut bog om Cathrine og Carsten, og jeg har rigtig svært ved at finde de rigtige ord til min anmeldelse. 

Jeg bryder mig ikke om Carsten og synes historien går for hurtig frem, så mister lidt følelsen med Cathrine. Men på trods af det, så kan jeg godt lide Tines skrivestil. Selvom jeg ikke er fan af historien, så kan Tine alligevel fange mig med hendes sprog. Hun skriver godt og det er tydeligt igennem hele historien. Hun har et godt sprog og med den rigtige eller måske længere historie, kan hun virkelig fange mig med en smuk historie. 

Jeg fald aldrig for historien, selvom jeg var ved det på et tidspunkt, og grunden til det var Carsten. Jeg kan virkelig ikke lide ham, og det er er primært fordi han er så manipulerende og slet ikke rykker sig. Jeg troede han havde rykkede sig og var blevet voksen på et tidspunkt, men han gør sig nogle tanker som viser at han stadig er lige så manipulerende og vil gøre alt for at få det han vil have. Uanset hvad og uanset hvad andre tænker. 

Jeg synes tempoet gik meget stærkt i hele historien og tror sagtens Tine kunne have uddybet historien, og dermed havde fanget mig mere, for hun skriver godt. 

Så en rigtig god debut bog der er flot skrevet, selvom historien ikke fangede mig helt. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag