Hvorfor nu?

Titel: Hvorfor nu?
Forfatter: Carey Heywood 
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books
Originaltitel: Why now?
Sidetal: 293
Serie: #1 i Kærlighedsgåder 

Lige siden hun var en lille pige, har Kacey været vild med den lidt ældre Jake. Siden han hjalp hende med at jage nogle drenge, der var onde ved en hundehvalp, på flugt, har hun været fortabt i ham. Gennem årene har hun beundret Jake på afstand og været næsten pinligt barnligt forelsket i ham. men han har altid bare behandlet hende som sin lillesøster Reillys tavse og indadvendte klassekammerat, der var meget sød, men også lidt irriterende. 

Nu deler Kacey lejlighed med Reilly. De er begge singler og går ofte i byen sammen. En morgen bliver Kacey vækket af Reilly og de ondeste tømmermænd. Tømmermændene bliver endnu større, for mens hun klamrer sig til toilettet, dæmrer det for hende, at hun har sagt ja til at gift sig med deres fælles ven Heath. Heaths mor er meget syg, og han vil gerne glæde hende ved at gifte sig, mens hun stadig lever. Og det har Kacey uforsigtigt indvilget i. Hun kan rigtig godt lide Heath og vil gerne hjælpe ham, men Reilly stiller spørgsmålstegn ved, om man kan gifte sig, bare fordi man gerne vil være en god ven? Oveni det hele vender Jake hjem fra den boreplatform, hvor han nu ser på Kacey med andre øjne. Kacey må spørge sig selv: Hvorfor lige nu? 

Hvorfor nu? er den seneste bog fra Carey Heywood, og hvis du har fulgt lidt med på bloggen eller på SoMe, så kommer det ikke som nogen overraskelse at jeg elsker den.
Carey Heywood er så dygtig. Det er ikke sikkert at alle vil være enige, fordi for mange er plottet måske ret tyndt, men det er en kærlighedshistorie der fanger mig, og var fuldstændig solgt. 

Kacey er meget naiv og fuldstændig forelsket i Jake som aldrig har set hende som andet end en lillesøster. Så derfor kommer hun til at sige ja til et fulde frieri fra Heath. Det skaber lige pludselig nogle spændinger da Jake kommer hjem fra sin boreplatform. Kan Kacey kommer over sin forelsket og blive lykkelig med Heath? Eller er det skæbnen der fortæller Kacey at hun aldrig kommer over sin forelskelse i Jake? 

Historien bliver fortalt fra Kacey og Jakes synpunkt, og det gør at man får et lidt dybere indblik i deres historie, end hvis det kun var Kaceys fortælling. Jeg elsker begge karakterer og specielt Reilly. Hun er så fantastisk og tænker at der måske kommer en historie om hende også. Hun er lige frem og siger det hele som det er. Uanset hvad. Erik er en anden karakter jeg virkelig fald for. Jeg ved intet om ham, for han fylder intet i historien og er stort set ikke relevant - lige indtil han pludselig er det. 

Jeg sluttede historien grædende og delvist ulykkelig, men glæder mig alligevel til at læse mere i serien Kærlighedsgåder. Jeg tror det kommer til at omhandle nogle af de karaktere vi møder i den her historie, og med Heywoods skrivestil kan det ikke gå galt. Jeg glæder mig. 


Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag