Historier fra psykiatrien

Forfatter Sissel Moody offentliggjorde efteråret 2020 en personlig novelle, Den hvide pyjamas, som handler om hendes første indlæggelse på psykiatrisk skadestue. Hun valgte at udgive den på hendes hjemmeside, så den var til gratis læsning for alle der havde lyst. 

Efter det valgte hun at gå i gang med et projekt hos Forlaget Klippe. 
Sissel ønsker at historier fra psykiatrien skal ses og forstås. Det kan være historier der er svære at læse, historier der efterlader noget der sidder i en i flere dage efter, og vigtigst historier der bør læses og ikke gemmes væk! 

Hun søgte derfor efter personlige historier til projektet, for at bryde tabuet. Nu har hun samlet mere end 20 forfattere, og projektet er klar til udgivelse i 2021 (datoen er ikke offentliggjort endnu), og jeg er en del af det. 

"Historier fra Psykiatrien er en samling historier fra os, der selv har oplevelser inde fra psykiatrien. Diagnosticeringer, indlæggelser, medicin - det er fremmed for mange, men i bogen her kan du få et indblik i forfatternes liv, når de fortæller hudløst ærligt fra egne oplevelser."

Jeg har skrevet 2 små noveller til antologien, og glæder mig sindssygt meget til at opleve den første udgivelse nogensinde med mit navn! Jeg har tidligere på bloggen skrevet indlæg om hvordan jeg havde det, netop for at bryde tabuet om angst, depression og det at have det svært psykisk, så jeg er utrolig stolt af at være en del af dette projekt. 

Glæd jer til at denne smukke samling udkommer. 

Kommentarer

  1. Kæmpe tillykke med udgivelsen. Det glæder jeg mig til at læse !!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag