Pigen på broen

Titel: Pigen på broen
Forfatter: Cecilia Samartin
Forlag: Zara
Anmeldereksemplar fra Zara
Originaltitel: Colibri
Sidetal: 351

Pete Murphy er en ung livredder med en lovende fremtid i kystvagten. Han tilbringer sine dage med at patruljere i havnen med sin bedste ven, Al, og nætterne forløber i et halvhjertet forhold til den søde og kloge Leslie. 

Da Pete er på vej hjem efter en lang nat, får han opkaldet: "Vi har en springer!" Imod alle odds, og med risiko for sit eget liv, dykker Pete ned i det dybe turbulente vand i Los Angeles havn for at redde en ung kvinde, Beth, fra den visse død. 

Beths redning udløser en række begivenheder, der forbinder to familier, som begge er belastet af hemmeligheder og løgne. I sin besættelse af Beth er Pete omsider tvunget til at konfrontere sig selv med sin fars død og den skammelige hemmelighed, han har holdt skjult siden barndommen. 

Ideen er god, men jeg synes desværre ikke udførelsen er så vellykket. Jeg er egentlig efterladt med en tom og manglende følelse og forvirring. Jeg havde forventet mere af den her historie, men desværre var det ikke min kop the. 

Jeg kan dog rigtig godt lide Pete og Al. Det er to gode karakterer og Petes baggrund giver næsten mening for mig. For der er også ting jeg ikke helt forstår. Men det er generelt igennem hele bogen. 

Jeg sidder tilbage og undrer mig lidt over hvad Cecilia Samartin har ville med den her historie. Der er ingen tvivl om at det handler om at rydde op og snakke ud om sit liv, men der er også mange valg hun tager i skriveprocessen som jeg slet ikke forstår.
Der er bare mange ting jeg ikke forstår i den her historie, og måske er det en af de ting som bare ødelagde det lidt for mig. Det startede ud spændende, vildt og voldsomt, også kom den aldrig rigtig op i tempo igen. 

Personligt synes jeg der er mange ubesvarede spørgsmål og mange detaljer/hints der bliver sprunget meget hurtigt over. Jeg savner flere svar og (undskyld) en bedre handling. Historien kunne have været drejet på mange fede måder og det synes jeg desværre ikke den gør. 
Så jeg har desværre ikke haft en god læseoplevelse med Pigen på broen, men jeg er sikker på at andre vil elske den og synes min anmeldelse er helt unfair. Læs den og find ud af det :)

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag