Skal vi elske, før vi dør?

Titel: Skal vi elske, før vi dør? 
Forfatter: Mikael Strøm Eriksen 
Forlag: Adi og Lama
Anmeldereksemplar fra Mikael Strøm Eriksen
Sidetal: 214
Serie: #2 skal vi knalde, mens vi venter?

Ditlev er blevet voksen. Sådan rigtig voksen med ansvar, barn og en slags skilsmisse i rygsækken. Han har også rundet de 50, og det kan godt være skræmmende, når den eneste ene stadig lader vente på sig, og jagtmarken er flyttet ned på telefonen med swipeteknik som fangstvåben. Hvad skal han egentlig lede efter? Ligger kræligheden gemt andre steder? Og hvordan undgår han, at dating bliver tidsfordriv? 

"Skal vi knalde, mens vi venter?" var den første bog om Ditlev der udkom i 2019. Det var min først Dicklit roman og selvom Ditlev ikke var min type, så kunne jeg godt lide hans historie. Nu er Ditlev tilbage og han er blevet voksen. Han har stadig problemer med kvinder, men på en helt andet måde, sammen med et nyt liv med sin dreng. 

Jeg kan rigtig godt lide Ditlevs historie. Den har tilbageblik som foregående historie, og det styrker forståelsen af Ditlevs liv siden vi forlod ham sidst. Jeg synes han er blødt mere op, trods hans dating oplevelser og swipe på Tinder. Hans dreng og tidligere forhold har bestemt formet ham på en bestemt måde. Men han har jo en slags skilsmisse i rygsækken og det kan mærkes. 

Ditlev er stadig single og forsøger stadig at finde en at fylde livet ud med. Har han mødt hende før eller skal han blive ved med at swipe på Tinder?
Lige som i foregående bog, nød jeg slutningen. Den er åben og op til fortolkning. Jeg ved hvad jeg håber på - en regnfuld dag - og ser frem til om vi skal møde Ditlev igen eller om jeg selv må digte videre. 

Historien er nem at læse, den er skrevet i en humoristisk tone og har en let flydende sprog. 

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag